Magplattegjord

cactuspower

Trådstartare
Jag är på jakt efter en Magplattegjord, en vanlig svart till hoppsadeln
som används någon gång i veckan nu. Den ska inte vara för dyr, max
någonstanns runt tusenlappen (mer eller mindre..) Vill att det ska
vara bra kvalité på lädret för de pengarna.

Jag har lite funderingar på Hööks CH magplattegjord 698 kr
330145.jpg

Eller en GlenGordon 1250 kr
z2400a.jpg

Fler förslag? Vilken är mjukast, bäst kvalité på ovan nämda tycker ni?
Erfarenheter av dem båda?

Tack på förhand :bow:

Sv: Magplattegjord

hööks har så liten platta, o krångligt spänne till martingalen (för mig min stacker som inte har snabbspänne :p)

Jag har GG gjorden o är mkt nöjd, tycker den är jättebra :) väldigt mjuk i paddingen.

Du kanske inte har ngn känslig häst, men jag har erfarenhet av hästar som lätt får skav och skulle av den anledningen aldrig köpa en gjord där resåren sitter där nere som på Hööks-gjorden (de hästar jag haft skulle få skav DIREKT).

Tack för snabba svar :bow: min häst är väll inte extremt skavkänslig men man vill ju inte riskera något. Tänkte in på det ang. gjorden från Hööks. Blir nog en sådan från GG har en dressyrgjord av det märket som jag är nöjd med. Har även sett att även Chetak och Classic har hyfsat billiga gjordar, båda konstar runt drygt 900 kr + frakt på Hästshoppen. Men på Hipsson är ju GG gjorden fraktfri så det jämnar väll ut sig relativt ändå.

Min medryttarhäst har en svart Chetak och den funkar jätte bra :)

Köp en begangnad av ett bra märke men för samma pris i stället :idea: asso inget illa menat mot hooks har själv saker därifrån.

Så gjorde jag då ekonomin inte var så bra och min häst är känslig för skav och sånt.

Jag har en från EQL som är riktigt bra. Kostade 1200, det är den väl värd.

Jag har en sån från hööks och är jättenöjd.
Haft den i 1,5 år, jättefin fortfarande (med undantag för det våld broddar och hovar utsatt den för ;))
Upplever inte att resåren sitter långt ned (har en 140-gjord tror jag, kanske är annorlunda på de kortare).
Har inte haft några problem med skav, trots att min kamel är hopplös med sånt annars.

www.gladahasten.se har snygga maplattor från Samson. Har en själv och är helnöjd...personligen tycker jag inte om hööks produkter, ser billiga ut och är ofta lite sämre kvalité

Okej, men 1200 kr tycker jag är rimligt i alla fall. GG kostar ju ungefär lika mycket. Vart köpte du din då? Lokal butik eller? Har inte så stor betydelse :p men är nyfiken på färgen på resåren?

Har en EQL som jag är jättenöjd med! Tyvärr måste jag köpa en ny kortare gjord då hästen blivit mer slimmad än tidigare. Gissar att det blir en av samma märke igen.

//Alice

Okej, men 1200 kr tycker jag är rimligt i alla fall. GG kostar ju ungefär lika mycket. Vart köpte du din då? Lokal butik eller? Har inte så stor betydelse :p men är nyfiken på färgen på resåren?

Japp, rimligt. Jag köpte den i en lokal butik ja... men den borde säljas lite varstans tycker man ju? Resåren är marin m. gula ränder i.

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva lite hjälp, eller kanske snarare lite åsikter då det lär gå isär. Jag rider dagligen i dressyrsadeln men min häst...
Svar
0
· Visningar
1 083
Utrustning Har ni någon att rekommendera av bra kvalité? Söker alltså en vanlig svart magplattegjord som får kosta max en tusenlapp (men behöver...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Widerberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur