Magsjuka/diarré, vad äta?

cambodia

Trådstartare
Snart orkar jag inte mer :arghh:

Vi har varit sjuka hela familjen i en vecka snart, på bättringsvägen men ser fortfarande inget slut på eländet. Lider så med Lilleman som fortsätter ha diarré och kräktes lite igen igår kväll. Imorse tog han själv på sig sin ryggsäck och ville gå till dagis :cry:

Han äter litegrann och dricker, men vad ska man ge som är bra för magen egentligen? Vi har nu trugat med allt möjligt och han har fått det han vill ha. Vanlig mat, macka, kex, yoghurt, banan etc.

Försökt med proviva blåbär, ingen hit, vi ska köpa en annan smak och testa.

Hur får man ordning på diarréerna? Han är 1,5 år.
 
Potatischips. Lättätet, finns inget i det som irriterar magen. Innehåller salt och fett vilket man kan behöva efter en magsjuka och man blir törstig. Låt bli allt med socker, det "löser" bara mer.
 
Potatischips. Lättätet, finns inget i det som irriterar magen. Innehåller salt och fett vilket man kan behöva efter en magsjuka och man blir törstig. Låt bli allt med socker, det "löser" bara mer.
Tack! Det hade jag inte tänkt på :up:
 
Ring 1177 eller VC för att få råd. Det finns kanske något receptfritt som du kan ge honom? Eller så kan de ge dig nåt annat råd.
 
Ring 1177 eller VC för att få råd. Det finns kanske något receptfritt som du kan ge honom? Eller så kan de ge dig nåt annat råd.
Ja, det är ett bra tips! Har läst på 1177:s hemsida och fått bra råd där, tänkte höra efter här från erfarna föräldrar också som ett komplement :)

Funderade också på något receptfritt och hittade något på apotekets hemsida men sen på 1177 rekommenderar de inte det vid diarré pga magsjuka... svårt!
 
Jag vet inte om man får ge risavkok numera men annars är risavkok det bästa för att få stopp på magsjukor. Man kokar helt enkelt ris i mycket vatten, sparar vattnet, kyler, blandar med något om man vill (det är inte gott) och dricker det.
 
Jag vet inte om man får ge risavkok numera men annars är risavkok det bästa för att få stopp på magsjukor. Man kokar helt enkelt ris i mycket vatten, sparar vattnet, kyler, blandar med något om man vill (det är inte gott) och dricker det.
Okej! Inte hört, får kolla upp det :)
Som tur är verkar Lillemans mage må liite bättre nu *håller tummarna*
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp