Tviggy1081

Trådstartare
Någon här som har en main coon??
jag skulle vilja se lite bilder på era katter om ni har!
ja tycker de är så häftiga!! :love: :love:
 
Jag har ingen main coon men min pojkväns mamma har en sådan.
Jag gillar inte rasen, eller katten.
När han inte får som han vill,bortskämd, så klöser han en.
Han klöste mig på ögonlocket en gång :mad:
Men visst är dom lite söta, men ingen ras som jag skulle vilja ha.
 
min farbror har 2 st! Har inte sett dom sen dom va kattungar! Men dom va tvugna å köpa en hunddörr för katterna kom inte igenom kattluckan ;) Å den största kan stå på baktassarna vid köksbänken å äta från köksbänken utan problem, han e alltså över 1 meter när han står på bakbenen, dom hade mätt honom förut å då va han bara några cm från världsrekordet, men dom ha rinte vågat mäta honom igen ;)
 
Jag har 4 st Maine cooner!
Det är världens underbaraste ras!
Du kan se lite bilder på min hemsida:
http://w1.332.telia.com/~u33207175/index.htm

Kan tillägga att kattungen Keiko som vi födde upp,
växte upp till en 9,5 kilos glad kastrat.
Visst är det härligt med stora stabbiga katter! :D

Mari
 
Om jag får möjlighet att skaffa en katt till, så funderar jag på att köpa en "sekunda" Maine Coon.
Alltså en som har "fel" färg, för "ful" svans eller ngt annat som gör att den inte går att ställa ut.
Och på så sätt kunna få den billigare!
Undrar om det går att göra så?! :confused:
 
Åhhh, vad sugen jag blir! :love:
Vet du ngt ungefärligt pris på en som inte är utställningsbar?

Jag har lovat min älskade kisse att vi INTE ska ha ngn mer katt, eftersom det blivit "cirkus" för henne varje gång jag skaffat en katt till.
Men man kan ju drömma lite?! :angel:
 
Drömma får man :)

Har ingen riktig koll. Är ganska glömsk men det beror ju på vad det är med katten också. Finns ju även en del som har letat fodervärdar till sina katter.

Har en kompis med denna ras och de är verkligen undebara!
 
Jag har TYVÄRR aldrig fått gosa med ngn Maine Coon "på riktigt", men sett dem ofta på kattutställningar.
De ser ju ut som små lejon! :love:

Jag bara ÄLSKAR en hankatt som jag ofta sett på utställning. Han heter Magnum, tror det var Maffialigans Magnum. Vilket KATT!! :love: :d
 

Liknande trådar

Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
2 665
Senast: sthu
·
Övr. Katt Startar ny tråd,. Idag var jag och Lilla Lo´s Altaria aka Alice till Göteborg och gjorde hcm-scanning. Mycket fint hjärta och så fick ja...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
109 559
Senast: Sonic76
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag och min sambo längtar efter att bli med katt men vi har kört fast lite när det gäller vilken ras som kan passa oss. Vi bor i...
Svar
19
· Visningar
1 783
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp