Bukefalos 28 år!

Majskolv el majskorv?

Detta är min största pet peeve. Alltså majoriteten av alla säger ju interjuv. Verkar få förunnat att faktiskt veta vad det heter.

Hör det hela.jävla.tiden på RADIO, när radiopratare och radiojournalister pratar. Borde vara underlag för avsked när man inte ens vet vad man jobbar med :rage:

Det och Repotage/repoter är väldigt vanligt. Reportage och reporter heter det. Ok om man är dyslektisk, men som radiopratare så är det ju fint om någon kan korrigera så kanske det fastnar på sikt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
366
Senast: Lingon
·
Mat Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 113
Tjatter Fram tills jag var 30 blev jag kollad typ jämt, även när jag köpte typ trisslotter. Nu fyller jag 38 i år och jag skulle säga att det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 101
Senast: MML
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 081
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur valde ni uppfödare?
  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp