Måla släptak - färgsort och färgåtgång?

FlipTheFrog

Trådstartare
Vad har ni använt för typ av färg när ni målat taket på era hästtransporter?

Ungefär hur mkt färg har gått åt?

Jotuns Bengalack har jag läst ngnstns att någon har målat sitt tak med. Är det någon som vet ungefär hut mkt Bengalacken kostar?

Kan man använda fönsterfärg till insidan av taket?

Sv: Måla släptak - färgsort och färgåtgång?

Jag målade mitt tak med Bengalack, dock på insidan. Har inte kommit mej för att måla utsidan än ;) Hade den minsta burken, kommer inte ihåg hur mycket det var i men kanske en liter? Kommer inte ihåg vad det kostade heller men det var väldigt drygt :)

Hej!

Titta i renoveringstråden där finns mitt nylackade tak ;)

Hammerit skrev du? Det blev mkt snyggt och faktum är att det är just grått/silverfärgat jag skulle vilja ha taket.

Hur mycket kostade denna lack och hur mycket gick åt? Vad hette burken exakt? Strök du på med roller?

*hoppas på svar!* :bump:

Visst blev det snyggt :laugh:

Färgen heter Hammerit direct to galvanized. Silver. 1 liter kostade 299.-
Köpte 2 liter då kommer det räcka till de andra galvade detaljerna jag vill fixa också. Späd ut ganska mycket med lacknafta. ca 1-2. och rolla med skummgummiroller. och pensla runt kanter och lister. Krävdes 2 målningar.

Nu är det bara att vänta på väggbyte. 0ch måla den i Hammerit steel gray (mörkgrå) men denna gång hammrad look :d

Och glöm inte underarbetet, Slipade och skrubbade taket så jag knappt kunde använda armarna på flera dagar :crazy:

Liknande trådar

Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 376
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 099
Senast: Calmiche
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 129
Senast: shia
·
Hemmet Jag måste börja måla om husknutar och foder innan de ruttnar bort men hur sjutton ska man göra?! Jag har ingen aning om när det är gjort... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 573
Senast: Kaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka