Bukefalos 28 år!

Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

man blir nästan tårögd :')
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Tråkigt att inte få se dem mera sedan! :cry: Många sådana underbara hästar genom året har vi fått tagit adjö till. Vi har Milton, Baloo du Bee m.fl.
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Det var på tiden att den hästen fick gå i pension. :crazy:
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Det var på tiden att den hästen fick gå i pension. :crazy:

Jag måste hålla med fast hade nog uttryckt mig lite diskretare.
När äldre hästar börjar säga ifrån att de inte vill tex med att vägra så måste man som ryttare lyssna.
Visst sen har Flippan gått bra vissa tävlingar men då kan man dra ner på kraven lite.
// Linda
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Jag måste hålla med fast hade nog uttryckt mig lite diskretare.
När äldre hästar börjar säga ifrån att de inte vill tex med att vägra så måste man som ryttare lyssna.
Visst sen har Flippan gått bra vissa tävlingar men då kan man dra ner på kraven lite.
// Linda

Och det är ju precis det Malin gjort!! Hon ska ju inte gå så stora tävlingar längre och det är ju att dra ner på kraven. Hon gick kanon på torsdagens tävling och sedan sa hon ifrån i fredags och fick gå ut utan tjafs, SÅ nog lyssnade Malin på vad Flippan VILLE!!

Samma sak i alla grenar, men i andra grenar kan kanske hästen inte uttrycka sig lika bestämt utan måste typ bli skadad innan ryttaren fattar att något är tokigt.
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Det var jättesorligt i söndags :( !
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

usch vad tråkigt, :cry: jag såg när de tävlade i scandinavium.
De två tillsammans har varit mina favoriter länge.
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

(SvD)
Ett radarpar. "Flippan" + Malin = sant och har varit det i många år. Snart är sagan slut, men Baryard Johnsson rider vidare i rampljuset. Hon väcker känslor och tänker fortsätta med det. Vem skulle komma på att rida i röda stövlar om inte hon?

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_1155119.svd
Enligt Tidningen ridsport kommer Malin och Flippan starta i Norrköping International Horseshow!! :cool::p :D :bump:
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Flippan och Malin har haft en bra tid tillsammans men dom kan ju fortsätta med det även om dom inte tävlar längre :) Flippan kommer att bli ett fint avelsto om Malin vill det. Hom jan få väldigt fina avkommor! ;) Tävlingrna är över men dom kommer alltid vara ett fint fint exemplar. :d
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Flippan och Malin har haft en bra tid tillsammans men dom kan ju fortsätta med det även om dom inte tävlar längre :) Flippan kommer att bli ett fint avelsto om Malin vill det. Hom jan få väldigt fina avkommor! ;) Tävlingrna är över men dom kommer alltid vara ett fint fint exemplar. :d

Flippan har redan fått ett föl, fast fölet fick födas av ett annat sto.
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Ja det är sorjligt!:( De tog farväl för sissta gg igår söndag, på göteborg horse show. Jag var där, det var så fint där de galopperade runt på banan...:cry:Och flippan fick ett täcke där det stod "Simply the best" på och de fick jubel och applåder från den stående publiken i skandinavium!:laugh:

Har bilder,men vet inte hur man lägget in dem här...:crazy:
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Snälla lägg in bilder!

Någon som vet hur man gör?
 
Sv: Malin Baryard och Butterfly Flip tävlar för sista gången

Flippan börjar ju bli till åren, hoppas hon slutar med flaggan i topp.
Kanske man får hoppas på hennes avkomma/or.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Tillsammans skrev Malin Baryard-Johnsson och Butterfly Flip ridsporthistoria flera gånger om. Nu har Butterfly Flip somnat in för gott...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hopphästen Butterfly Flip är död vid 30 års ålder. Malin Baryard-Johnsson uttrycker den stora sorgen efter sin stjärnhäst. ”Vila i frid...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det smidiga, snabba, egensinniga och alldeles underbara stoet Butterfly Flip är död. Butterfly Flip och ryttaren Malin Baryard Johnsson...
Svar
0
· Visningar
11 347
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Vi har ett jättestarkt lag" FALSTERBO. I Aten 2004 tog hon lag-silver på Butterfly Flip. Två barn och ett nytt stall...
Svar
0
· Visningar
941
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp