Malmö internationella i Mars.

Narcissa

Trådstartare
Jag ska dit och kolla båda dagarna. Kolla lite raser som jag är intresserad av mm.
Vem ska dit? Titta eller ställa ut eller både och? :)

Sv: Malmö internationella i Mars.

Jag ska dit och kolla båda dagarna. Kolla lite raser som jag är intresserad av mm.
Vem ska dit? Titta eller ställa ut eller både och? :)

Hejsan hej!

Jag ska ställa på lördagen =) Vad är det för hundar du är intr av? :)

Åh vad kul att fler ska dit. :)

Jag ska kolla lite särskilt på JRT, aussie, labrador och DSgårdshund. =)
Och en massa andra förstås!

Ställer på söndagen och passar på att titta runt lite snabbt då. Tycker att mässan är tråkigt sliten och det är i regel ganska ofräscht på söndagen så det blir nog snabbt dit och hem så fort det vi är klara.

En bur att ha på utställning/tävling står på inköpslistan om jag inte får tag i ett företag som hade billiga i ett uppstartserbjudande. Annars har jag inget särskilt som ska inhandlas.

Jag ska dit och ställa på lördagen. Första gången för mig, men hunden har blivit ställd förut. Återstår att se om jag kan visa honom prydligt.

Förmodligen blir det en hel del tittande på vinthundarna också.

jag kan rekommendera att ta en titt på arken zoo på svågertorp också. jag köpte min bur där flera hundra kronor billigare än jag sett i andra affärer.

jag kan rekommendera att ta en titt på arken zoo på svågertorp också. jag köpte min bur där flera hundra kronor billigare än jag sett i andra affärer.

Tack för tipset. Jag har tittat på dem men hittade ett företag som hade samma bur ytterligare 300:- billigare. Det hänger dock lite på logistiken i det fallet och ett klartecken på att min förvirrade moder faktiskt kommer och tittar i Malmö. Annars blir det besök hos Arken veckan innan :D

Jag ska dit, med eller utan hund. Jag har anmält min schäfer som inte kommer att ha en chans i ringen så jag tror inte det kommer bli av att jag ställer faktiskt. Jag var sugen innan att få en liten bedömning och det skulle vara en bra erfarenhet för hunden, men som sagt så får jag se hur jag gör

Det jag ska handla är en nomesele till och givetvis ben och annat gott till hundarna :).

Klart du ska ställa, alltid kul att få en bedömning=) Det är ju en fin hund du har =) Hojta till om du vill ha sällskap där, jag funderar själv på att gå dit.

Jag kommer antagligen att gå själv mesta delen av tiden. Kanske får jag med mig någon men det är inte säkert. Så om någon vill ha sällskap så... =)

Klart du ska ställa, alltid kul att få en bedömning=) Det är ju en fin hund du har =) Hojta till om du vill ha sällskap där, jag funderar själv på att gå dit.

Ja fast han lär skilja sig REJÄLT från mängden bland schäfrarna och därmed åka ut med en nolla helt garanterat. Min syster ska ställa honom så jag slipper springa i ringen denna gången om det nu skulle bli av :).

Ja ska du dit så säg till så kan vi ju kanske ses där och gå en sväng.

Ja fast han lär skilja sig REJÄLT från mängden bland schäfrarna och därmed åka ut med en nolla helt garanterat. Min syster ska ställa honom så jag slipper springa i ringen denna gången om det nu skulle bli av :).

Äh! Klart du ska ställa och få ett utlåtande! Varför skulle din hund åka ut? *nyfiken*

Äh! Klart du ska ställa och få ett utlåtande! Varför skulle din hund åka ut? *nyfiken*

För att han ser ut så här ;). Sen har han en tandförlust också som syns på bilden. Kan ni ser Er Denna schäfer där inne vid ringen? Många kommer skratta och undra vad vi gör där.

Jag är väldigt nöjd med utställningen. Cc skötte sig exemplariskt fastän han inte blivit utställd sen han var unghund och fick bra kritik och 1:a pris, men oplacerad. Han är lite hög och domaren hade inget till övers för detta. Min första utställning och jag fick kritiken "välvisad" vilken jag är mäkta stolt över :D

Köpte en bur och fick en hel del gottepåsar från lite olika stånd. Trevlig och välorganiserad utställning som gav mig blodad tand.

Vad kul! Jag längtar tills jag får en fin renrasig så att jag kan ställa ut den. :)

En sak som jag tänkte på är hur olika klädsel de som ställer hundarna har. Jag tycker verkligen det är kul att se när handlern (heter det så, de som visar alltså) är snyggt klädda.

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik? 2 3
Svar
57
· Visningar
2 205
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 494
Senast: ufot
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
266
Senast: attheedge
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 068
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Vad har ni för klösträd?