Måltråd 2022

Jag önskar och jobbar på att göra allt lite bättre så att vi kan rida på högre procent. Jättelätt 😎
 
Mitt mål för egen del är att komma tillbaka till sadeln ordentligt efter förlossningen så vi kan tävla. Efter det är mitt mål att kvala till msva och starta det.

För Fumo som ju också rids av min tränare är målet att rida PSG och Int 1 under våren, och om allt går väl Int 2 till hösten. Annars blir det förhoppningsvis nästa år ändå! Vi hoppas på Lag-SM och Dressage Power Future Stars. Nästa år ändå vore det skitkul om han kunde gå Lövsta future challenge.
 
Jag har precis börjat få ordning på byten på min häst, så planen är väl att forsätta utveckla dem, kanske nosa lite på serier mot slutet av året. Tävlar inte, och är egentligen hoppryttare, så det är mest för mitt höga nöjes skull. I övrigt är väl planen att jobba mer med att förbättra galoppen överlag, få lite mer bärighet. Egentligen borde jag jobba mer med traven, men måste erkänna att jag hatar att trava. Det får väl bli mitt mål för året som ryttare att lära mig uppskatta trav.
 
Just med dressyren och träningsbiten vill jag våga mig ut på nån P&R i den maffiga klassen LC haha! Har haft hästen sedan september. Galoppen har varit en svår nöt att knäcka för oss av olika anledningar men vi börjar hitta balansen nu. Även mina nerver står i vägen men jag har tävlat så mycket förut så jag vet att jag tycker det är kul när vi väl är iväg. Det är bara kvällen innan och på morgonen som jag undrar varför i satan jag gör detta mot mig själv :D
Har ridit en del onlinetävlingar på LD-nivå i höst och det har gått otroligt bra så jag vill verkligen ut och visa upp oss nån gång 2022.
Hade varit kul att rida nån P&WE också men det är ont om sådana häromkring, så vi får se om det går.
 
Jag har som mål att under året iaf påbörja de moment som en 5-åring "bör" kunna. Kanske blir det någon tävling, kanske inte. Anmälningar till tävling gör dessvärre saker med min hjärna :-/
 
Jag har inte tävlat sen 2017 för att omställningen från distansstudier till heltidsjobb var lite väl omvälvande och jag fick inte riktigt till alla bitar av mitt liv. Hade sen som plan att komma ut och tävla lite igen våren -20, men då kom pandemin och det har i perioder inte funnits några tävlingar alls. Och det har inte känts säkert ur ett smittoperspektiv (för mig) att åka på de som funnits heller.

Så nu hoppas jag att 2022 kommer bli året som vi åker ut på tävlingsbanan igen. Ponnyn har gått upp till lätt B på tävling innan, behärskar stora delar ur lätt A-medelsvår C hemma så det handlar egentligen mest om att få ihop allting på tävling. Vi behöver definitivt jobba mer på galoppen. Drömmålet är väl egentligen att ha stabila procent i lätt B och kunna gå ut och debutera lätt A inför 2023.
 
Jag har många mål och planer :)

I ridningen så vill jag fortsätta förbättra tölten så att grundläget är en renare takt. Jag har precis börjat hitta en bra tretaktig galopp, framförallt i vänster varv, som jag vill få starkare. Fortsätta stärka överlinjen och få en bättre och stabilare form i alla gångarter. OM allt går superbra så kanske börja känna på passen i höst men realistiskt så blir det nog nästa år som tidigast.

För mig själv har jag en målsättning att bli starkare och stabilare i min ridning i traven (orkar inte riktigt att rida traven utan hänger mest med känns det som - även om jag redan kommit en bra bit på vägen). Mer avsutten träning än vad det blev 2021.

Tävlingsmässigt vill jag få ok resultat i T8 och V5 i gångartstävlandet, för årets första tävling ligger målet på att få minst en femma per gångart. Det ska inte vara ouppnåeligt men har vi en dålig dag så kan det vara svårt (tappar vi tex traven varje kortsida så blir det inte så höga poäng). När det är nått så får jag sätta nästa mål.

Jag vill även lyckas vara med i en (LÄTT!) dressyrtävling på distans med godkända procent (nu när traven och galoppen ändå sitter ok) för att det skulle vara kul samt komma iväg på en Pay 'n' WE om det blir någon inom lagom avstånd. Pay 'n' jump hade varit kul med men vi har aldrig hoppat mer än ett hinder i taget och det är rätt mycket annat som ska hinnas med i år redan :laugh:

Jag ska sätta mig nån helg och läsa dressyrprogram och se vilket av de lättare som skulle passa oss bäst.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 036
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp