Mamma - barn sadel

alazzi

Trådstartare
ClubFenderhellschwarz.jpg

På mässan Equitana har vi nu beställt en sån här sadel :)

Ska bli spännande att få prova den. Man satt riktigt bra i den tillsammans med barnet.

Sv: Mamma - barn sadel

Blir det inte mycket tryck framtill med en sån sadel, kanske beror på barnets vikt iofs..
Hehe jag är så kort så jag skulle inte se över barnet om jag satt bakom :D :o

Enligt tillverkaren så är sadeln konstruerad så att sadeln ligger ovanför hästen där barnet sitter. Det är inte avsett för jättestora barn så även du som är kort lär ju vara längre än barnet ;)

Upp till ca 6 år trodde tillverkaren att man kunde ha barnet framför sig.

Sen kan man ta bort "barndelen" av sadeln och använda sadeln som en vanlig sadel.

Ja, nu ser jag ju att barnsätet är högre uppbyggt och sitter ovanför. Verkar vara en praktisk sadel! Spännande att höra sedan hur den fungerar i praktiken! :)

LuxeFenderBP.jpg

Här ser man även trapaderosarna som sitter på barnsadeln också.

MEN vad häftig den var :love: , den kommer hon att gilla. er lilla prinsessa.

Vi har haft kontakt med tillverkarene tidigare men vi ville gärna se sadeln i verkligheten innan vi beställde. Nu får vi låna en provsadel och sen tillverkas vår sadel enligt vår beställning.

Tillverkaren verkade seriös och vill ha nöjda kunder.

Han skulle kolla om han redan hade sålt någon sadel till vårt område så att vi kunde komma till dem och titta också.

Dottern på snart 3 år var jättestolt när hon fick sitta i sadeln tillsammans med mig :love: Hon ville hela tiden gå tillbaka till montern för att få sitta i sadeln igen :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
549
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
616
Senast: skiesabove
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka