Mamma= Bäst?? Eller??

rebeckasff

Trådstartare
Jag känner att det stämmer nog inte här... Eller jo, när hon är ledsen, vill ha mat osv så är ju såklart mamma bäst. Lugnar sig snabbast hos mig om hon är ledsen osv.
Men jag är inte den som är roligast..:crazy:
Jag har jätte mycket hjälp med min lilla, både av min mamma och av min syster (alltså dom kidnappar alltid henne :D) och hon har verkligen jätte kul och har börjat skratta ordentligt osv. Men hon tycker inte att jag är särskillt rolig...
Brukar det vara så?
Var och en till sitt liksom??

Sv: Mamma= Bäst?? Eller??

Emilia (4mån) skrattar mest med sin pappa, sådär rikigt skratt i flera minuter. Min teori är att hon tröttnar på mig som är med henne hela dagarna och sen när pappa kommer hem så är det roligare att busa med honom.

Jo, jag känner nog så också :)
Hon dras med mig för det mest och så när någon annan kommer och skojjar med henne så är det jätte kul även om jag kanske precis gjort samma sak med henne :grin:

Brukar det vara så?
Mamma = mat och "alla andra" =bus/skojj?

I min familj har det iaf varit så.
Pappa är den man gjort allt roligt med och mamma är den som har bestämt och fixat allt. Tyvärr blir resultatet av denna uppdelning att man "tycker mer om" pappa när det kanske är mamma som förtjänar att "bli mest omtyckt".

Usch jag gillar inte det där, men jag märker att det är lite så här hemma också. Mamma är ju alltid där och fixar, hon är självklar, andra är mer spännande och kul :crazy:.
Men allteftersom hon blir äldre blir mamma roligare, kanske för att pappa tar över henne mer och mer till vardags :). Man orkar inte vara jättekul när man är jour 24 timmar om dygnet. Har jag fått en timmes paus är jag en mycket roligare mamma sen !

Båda mina barn är mer pappiga av sig. Det är honom de söker sig till för att få tröst och tycker det är roligare att busa med. Särskilt stora barnet tyr sig väldigt till sin pappa. Ett tag var hon mer mammig, då pappan hade fullt upp med den lille istället.
Men det jämnar nog ut sig. Vi har nog alla vår tid :)

Vad skönt att ni andra också har det så här. Jag började nästa känna mig som en dålig och icke omtyckt mamma... Eller ja, inte så , men jag har ändå tänkt på det en del...

Men är hon ledsen eller trött så funkar jag bäst, då kan pappa dra åt pepparn för han har inga tuttar :p Hahaha

:D Ja, när man är trött eller ledsen är det ju mammas tuttar som hägrar.

Men som sagt nog verkar det som om pappa ändå är roligast. Han är ju borta hela dagarna så det blir lite speciellt när han kommer hem lixom...
Mamma hon finns ju där jämt :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 493
Senast: Edla
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 082
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 424
Senast: Gunnar
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så... 2
Svar
26
· Visningar
4 747
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka