Män är roligare än kvinnor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är faktiskt synd om män som förväntas vara inkompetenta på övergripande ansvar från det de föds.

De tränas till att bli experter på en sak. Om den enda saken inte funkar att försörja sig på, vad händer då? Blir det möjligen en evig känsla av misslyckande och en svag självkänsla?

Gokart-karriären är ju t ex inte speciellt lukrativ. Fotbollsproffs kan heller inte alla bli.
Komiker?

Tror gör man i kyrkan.
Verkligheten är något annat.
Du kan ju Googla på det.
Vad jag har hört och läst så är du en fena på att Googla så det skall nog inte vara något problem för dig att hitta Sanningen.

Ja du, det finns gott om forskning som visar på skillnaderna mellan mäns och kvinnors hjärnor.

Ja du, det finns gott om forskning som visar på skillnaderna mellan mäns och kvinnors hjärnor.
Nu så finns det forskning på att den skillnaden kommer av olika sorters träning under uppväxten.
D.v.s. att man blir som man behöver bli.
Och att det även går att påverka i efterhand om man behöver bli något annat.
Som sagt, Googla på det.
Du är ju bra på det.

Nu så finns det forskning på att den skillnaden kommer av olika sorters träning under uppväxten.
D.v.s. att man blir som man behöver bli.
Och att det även går att påverka i efterhand om man behöver bli något annat.
Som sagt, Googla på det.
Du är ju bra på det.

Ja det finns växelverkan mellan biologi och miljö men det gör ju inte att man kan utesluta biologin som du i ditt extremistiska utspel försöker här ovan.

Det finns biologiska skillnader mellan mäns och kvinnors hjärnor.

Eller hur?
Men det visar tydligt att män och kvinnor förväntas att uppföra sig olika och att det skapar stor förvirring när det inte är så.
Precis så är det när en kvinna ska upp på scen och göra ett ståupp komik så tänker publikum för sig själv att nu måste det bara bli roligt, det måste, det måste bara bliiiii roligt annars blir det katastrof. Apropå förväntningar och förvirring när något ovant kommer upp på scen.....

So how to explain the idea that males and females seem to behave differently? That too may be a myth, Joel says. Her team analyzed two large datasets that evaluated highly gender stereotypical behaviors, such as playing video games, scrapbooking, or taking a bath. Individuals were just as variable for these measures: Only 0.1% of subjects displayed only stereotypically-male or only stereotypically-female behaviors.

“There is no sense in talking about male nature and female nature,” Joel says. “There is no one person that has all the male characteristics and another person that has all the female characteristics. Or if they exist they are really, really rare to find.”
http://www.sciencemag.org/news/2015/11/brains-men-and-women-aren-t-really-different-study-finds

Det handlar snarare om tabun, enligt normen som illustreras så fint i tråden så är kvinnor mer omhändertagande än männen o detta skulle bl a bero på skillnader i hjärnans anatomi.

Problemet med hjärnans anatomi som bevis för medfödda skillnader är ju att hjärnan är som en muskel, den är plastisk och anpassar sig till hur vi använder den. Violinister har t ex en större del av hjärnbarken avsatt till vänsterhandens finmotorik än icke-violinister. Inte för att de är födda sådana, utan för att hjärnan anpassar sig efter hur vi använder den. Spelar man violin dagarna i ända så anpassar sig hjärnan efter det.

Problemet med hjärnans anatomi som bevis för medfödda skillnader är ju att hjärnan är som en muskel, den är plastisk och anpassar sig till hur vi använder den. Violinister har t ex en större del av hjärnbarken avsatt till vänsterhandens finmotorik än icke-violinister. Inte för att de är födda sådana, utan för att hjärnan anpassar sig efter hur vi använder den. Spelar man violin dagarna i ända så anpassar sig hjärnan efter det.
Missade du ironin?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Pratsch
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 655
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka