Män blev nyss ännu äckligare

Bukefalos 30 år!

Varför dillar ni om svenska brottslingar i denna tråden? Det rör sig om ett internationellt forum med män som drogar kvinnor och våldför sig på dem, medan det spelas in och fotograferas för beskådan.
Precis så.

Det begås vidrigheter både av enskilda män och hela armeer. Jag säger inte att man ska blunda men vara medveten. Dock är det enda man som enskild kan göra är att stötta organisationer och arbetet mot.

Runt om i landet bedrivs numera politiskt arbete för att bekämpa "våld i nära relationer". Sådan som förr kallade för relationsvåld. ( :rage: )
Medvetenheten har ökat. DET är positivt.

Precis så.

Det begås vidrigheter både av enskilda män och hela armeer. Jag säger inte att man ska blunda men vara medveten. Dock är det enda man som enskild kan göra är att stötta organisationer och arbetet mot.

Runt om i landet bedrivs numera politiskt arbete för att bekämpa "våld i nära relationer". Sådan som förr kallade för relationsvåld. ( :rage: )
Medvetenheten har ökat. DET är positivt.

Som @Görel påpekade i en annan tråd så har det samtidigt gjorts det mycket svårare för kvinnojourer som är de som har erfarenhet och kunskap om bästa sättet att hjälpa kvinnor och flyttat över det till någon slags kommunala center som inte har den kunskapen och där byråkratin kommer vara betydligt mer komplicerad.

Fattar inte varför man inte kan både stödja kvinnojourer och samtidigt satsa på kommunala center.

Vissa kvinnojourer och stöd som tex Terrafem är fokuserade på kvinnor med nysvensk bakgrund, de har special kulturell (och språklig) kompetens. Andra jourer är fokuserade på LGBTQ+ Den kunskapen är svår att överföra till kommunala center.

62 miljoner besök varje månad.

Bifogade filer

• IMG_9272.webp
    IMG_9272.webp
    202,6 KB · Visningar: 66
Jag tänker på en "VoxPop" jag ser då och då på social medier där män på gatan frågas "Skulle du vilja leva på en planet med bara män", och kvinnor frågas "Skulle du vilja leva på en planet med bara kvinnor".

Majoriteten av männen säger nej, alla kvinnor säger ja.

Det som gor mig sa trott och arg ar att män vet

män
som sager "inte alla man" men blir nervosa eller obekvama nar deras syster eller gud forbjude, dotter, spenderar tid runt en grupp man, framforallt kring alkohol eller i vilken miljo som helst dar hon kan vara i beroendestallning.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka