Man förgrep sig sexuellt på häst

En kvinna på en gård utanför Ljungby fick en chock i söndags vid 18-tiden när hon kom till hagen.
– Jag såg en man som hade sexuellt umgänge med en av mina hästar. Det här är det värsta jag har varit med om, säger kvinnan som nu vill varna andra hästägare. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.smalanningen.se/article/man-forgrep-sig-sexuellt-pa-hast/
 
Jag läste att gubben var 70 plus. Måste vara senil eller så, kan inte vara hästmannen han hade inget körkort. Kan inte vara kul att ha en morfar eller farfar som inte förstår att det är inte ok att ha sex med sto i dagsljus och med annans häst. Det blir intressant att få se hur det utvecklas, gubben är j numera känd av polisen och brottet borde ju kunna styrkas. Kan inte tro att det kan bli annat än dagsböter och gubben lär ju inte få ha häst på hemmet så djurförbud lär ju inte vara tillämpbart.
 
Jag läste att gubben var 70 plus. Måste vara senil eller så, kan inte vara hästmannen han hade inget körkort. Kan inte vara kul att ha en morfar eller farfar som inte förstår att det är inte ok att ha sex med sto i dagsljus och med annans häst. Det blir intressant att få se hur det utvecklas, gubben är j numera känd av polisen och brottet borde ju kunna styrkas. Kan inte tro att det kan bli annat än dagsböter och gubben lär ju inte få ha häst på hemmet så djurförbud lär ju inte vara tillämpbart.

Vadå annans häst och dagsljus? Det är väl lika illa om man gör det med sin egen och/eller i mörker?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 538
  • Artikel
Hästnyheter En häst som hade rymt från en hage blev påkörd av en bil i Ljungby. Hästens skador blev så omfattande att den fick avlivas. ... Källa /...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En Lidingöbo som förgrep sig sexuellt på en häst i Upplands Väsby får dagsböter. Det är ganska nytt att det är straffbart att utföra...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När kvinnan kom ut till sina hästar upptäckte hon stora mängder blod på marken. Det visade sig sedan att någon knivskurit ett av djuren...
Svar
0
· Visningar
349
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp