Bukefalos 28 år!

Man misstänkt för knivskärningar

Sv: Man misstänkt för knivskärningar

usch det är hemskt :O
fattar inte hur någon kan göra något sånt :O
framförallt.. hur kommer dom fram till hästen??
 
Sv: Man misstänkt för knivskärningar

De är vidriga sådana här brott! Lås in och kasta bort nyckeln tycker jag är lämpligt att göra!

Det är nog tyvärr lättare än man tror att komma nära ett sto för att skära henne. Hästarna är ju oftast både snälla och vana att hanteras av fler människor än husse/matte, så det är nog oftast bara att knalla in till hästen i boxen eller i hagen, fästa ett grimskaft och sedan börja med misshandeln! :cry:
Innan hästen har förstått vad som hänt och tagit sig därifrån är det stor skada skedd! Vet ett fall där ett sto skurits sönder i sin hage när någon kunnig sa att det var ett avelssto som fått flera föl, stoet reagerade ju inte när någon började fixa i rumpan på henne, det var hon ju van vid när hon seminerades!
Dessutom vet jag ett sto som skars sönder hemma i stallet bedövat med lugnande. Förövaren hade kommit över lugnande medel, sprutade stoet, väntade tills det verkat, sedan gick han lös på hästen! Man undrar om det finns någon del av hjärnan på en sådan som funkar som den ska?! :mad:
 
Sv: Man misstänkt för knivskärningar

Asså fy faan !! ja HATAR verkligen sånt.. vilken människa kan ha "må" och göra sånt.. skära en häst.. blir riktigt förbannad.. !
visst det är inte bara för jag är häst älskare.. utan tex.. hade de vart en ko.., :P hade ja ju vart lika förbannad.. om du förstår :P
hehe.. konstigt exempel..!
aja.. men hoppas de får ett slut någon gång!
//Jessica
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Förra söndagen hittades tre hästar med flera knivskador i Staffordshire i Storbritannien. Polisen i Staffordshire har gripit en man som...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter "Den svenska stostammen är snabb och kvick men saknar scope", det säger Ridsports gästkrönikör Helena Torstensson, som menar att när det...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: athena
·
  • Artikel
Hästnyheter Flera djur har vanvårdats på en gård i Västerbotten. På gården fanns åsnor, hästar, hundar och kaniner – de flesta i dåligt skick...
2
Svar
21
· Visningar
3 048
Senast: MissFideli
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har mått ganska bra nu i juli. Har kunnat minska på flera ångest- och sömnmediciner och känt mig lugn ändå. Men så ringde nån från...
Svar
0
· Visningar
449
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp