Gästkrönikören: ”Vi behöver få in fler hästar med scope”

"Den svenska stostammen är snabb och kvick men saknar scope", det säger Ridsports gästkrönikör Helena Torstensson, som menar att när det kommit in mer scope i den svenska hopphästaveln kommer det bli fler landslagsryttare som rider SWB-hästar.
 
"Den svenska stostammen är snabb och kvick men saknar scope", det säger Ridsports gästkrönikör Helena Torstensson, som menar att när det kommit in mer scope i den svenska hopphästaveln kommer det bli fler landslagsryttare som rider SWB-hästar.

Scope? Svenska tack.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ridsports gästkrönikör Helena Torstensson gillar de hästar som SWB-uppfödarna producerar – men tycker att ryttarna behöver utvecklas och...
Svar
11
· Visningar
1 114
Senast: tuaphua
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 281
Senast: Miiikaela_
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 865
Senast: Solstig
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp