Man skulle bo i England.. annorlunda typ av höhäck..

Sv: Man skulle bo i England.. annorlunda typ av höhäck..

Lovisaleonora_ skrev:
Men det finns ju liknande härhemma - eller? Titta på http://www.nordpost.se/Shop/artbilder/Normal/6618.jpg

Gummistänger som är nästintill omöjliga att fastna eller göra sig illa på. Har sett det fungera till en mycket stökig herre (som första natt i nya boxen ägnade sig åt att klä av rören i taket och därefter HÄNGA sig med tänderna i röret) (jo, han är större än normalt) (och mer störd än normalt).

Sett den, och den jag ju klurat på, men det känns ändå vanskligt. Det var förresten en sådan som kompisens häst skadade nosryggen på fästeskenan för och fick sys. (Men jag vet ju om att de KAN göra illa sig på den och kan täcka den).

Men helst vill jag slippa stänger övht, damen rullar ofta och gärna nämligen, och även om de där gummistängerna (jag har känt på en irl) känns rätt bra så känner jag mig INTE övertygad på att det inte går att trassla in sig i den om man anstränger sig lite ;)

Men blir frakten på en HayBar för dyr får det bli en häck med gummistänger. Men helt vill jag ha en sådan HayBAr just för den är TÄCKT och stadig men samtidigt inte går att splittra etc som trä.

Men kan du inte ta en hö-häck med stänger och trä gummimatta mellan stängerna för att på så sätt få den tät istället för med glipor. Eller göra hål i gummimattan och fästa med plastremsor (den typen som man sätter runt kablar, som inte går att få upp sedan) i gummiribborna, alltså använda hö-häcken som "skelett" och klä den med gummimatta. Ändarna på mattan kan du fästa i väggen på var sida om eller direkt i hö-häcken.

Det borde fungera.

mvh Jessica

Jessica skrev:
Men kan du inte ta en hö-häck med stänger och trä gummimatta mellan stängerna för att på så sätt få den tät istället för med glipor. Eller göra hål i gummimattan och fästa med plastremsor (den typen som man sätter runt kablar, som inte går att få upp sedan) i gummiribborna, alltså använda hö-häcken som "skelett" och klä den med gummimatta. Ändarna på mattan kan du fästa i väggen på var sida om eller direkt i hö-häcken.

Det borde fungera.

mvh Jessica

Kanske kan fungera, måste nog prova det först. Frågan är ju om hon ändå kan lyckas t ex sparka på stängerna (när hon rullar t ex) och böjda en eller flera av dem och då få in en fot?

Men kan ju testa lite med valackens och se om det är genomförbart kanske :idea:

Om inte frakten på HayBar:en är överkomlig, för då blir det en sån, oavsett.

Alexandra_W skrev:
Kanske kan fungera, måste nog prova det först. Frågan är ju om hon ändå kan lyckas t ex sparka på stängerna (när hon rullar t ex) och böjda en eller flera av dem och då få in en fot?.

Sätt matta på både ut- och insidan så blir det inga stänger att fastna i. :idea:

Alexandra_W skrev:
Om inte frakten på HayBar:en är överkomlig, för då blir det en sån, oavsett.

Det förstår jag absolut!!! ;)

Kom på att "plastremsorna" jag syftade på egentligen heter buntband. :D

mvh Jessica

Jessica skrev:
Sätt matta på både ut- och insidan så blir det inga stänger att fastna i. :idea:

Det förstår jag absolut!!! ;)

Kom på att "plastremsorna" jag syftade på egentligen heter buntband. :D

mvh Jessica

Förstod att det var buntband du menade.

på både ut och insida (och kortsidorna) med gummimatta borde fungera, fast då gäller det att kolla så att plankorna klarar TYNGDEN tror jag, gummimatta är fasligt tungt. Och durt tyvärr..

Men som sagt, vi får se vad de svarar om frakten på onsdag (det är helg i england nu) och blir den för dyr blir det nog en höhäck med gummistänger, ev med modifiering =)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag fortsatte fundera lite på det där med var känslan av osäkerhet över om jag är omtyckt eller ej kommer ifrån. Och det spann mig...
Svar
0
· Visningar
526
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
842
Körning Ni på Körningsforum, när kör ni in era hästar? 1-2-3 år? Vad för utrustning har ni under inkörningen och "unghäst-perioden"? Jag...
Svar
10
· Visningar
1 960
Senast: evis
·
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 443
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka