M

Moej

Jag har en tinker med väldigt långt man. Om jag hade tävlat dressyr med henne, hade jag varit tvungen att knoppa den då? Det hade sett ganska roligt ut :D
 
Sv: Manen..

Jag vet en tjej med en tinker och när hon tävlar dressyr kör hon på en inbakad fläta längs hela manen :D
 
Sv: Manen..

Nej du behöver inte knoppa!
Men det kan ju vara snyggt med en sk. ardenner fläta eller någon annan "flät-formation"
Annars kan du ju låta manen vara utsläppt, (beroende på tävlingens nivå)

Bra länk om flätning!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Manen..

På den där länken stod det ju om ardennerflätan..men jag har ett tips för att få den att hålla längre! Dela manen som en mittbena längsmed halsen och fläta sen med toffsar parallellt så du får flätan uppe på halsen och inte på sidan! Gjorde en sån igår på shettisen och jättemånga kom fram och tyckte den var fin och undrade hur man gjorde :) Sen höll den ett helt pass också :D Och använd INTE pälsglans i manen för då kommer det aldrig fungera...
 
Sv: Manen..

Tack så mycket! Har länge letat beskriving på hur man gör en ardennerfläta :)
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 378
Senast: Fiorano
·
Tjatter Apropå diskussion i en annan tråd. Vad innebär det att vara kvinnlig eller manlig? Om någon beskrev "hon verkar väldigt kvinnlig"...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 405
Senast: Milosari
·
Utrustning Vi ska testa en Ordo Victoria på vår ponny. Jag har bara sett den på bild, så vet inte ens om den passar än.. men.. jag känner inte till...
Svar
7
· Visningar
666
Senast: Robina
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp