Mankam/borste av bra kvalité, finns de?

Sv: Mankam/borste av bra kvalité, finns de?

Har testat dom du visar men mina hästar tyckte den var gräslig och blev riktigt arga när jag använde den så jag återgick till dom jag brukar ha.

Den modellen har jag använt på fjordingar, Tinkerkorsning, new forest, ardenner och lipizzanare utan några som helst problem mer än att den tappar piggar lite då och då.

Borsten jag använder idag har jag haft nu i 2 år och den har nog inte tappat 10 piggar ens på denna tid. Visst får man ibland trycka tillbaka gummiplattan någon gång men då har det berott på att jag glömt spraya innan.

Jag har inte märkt någon större skillnad på om det varit en "märkes"borste eller inte. Har testat både Horse Saver, Borstiq och helt annonyma köpta på CityGross....

Sv: Mankam/borste av bra kvalité, finns de?

Finns ju olika typer, köpte en på travshopen i mantorp för nåt år sen, funka kanon på min kallblodstravare, och där talar vi tjock man!
Den hänger med än, om än några piggar fattigare ;P Köpte dock en ny som gick sönder efter 2 borstningar, den var det lite kortare piggar på..
Men de som finns på börjes är kanon (med fasta piggar).

Liknande trådar

Hästhantering För snart 4 veckor sedan köpte jag ett 12 årigt sto, som mig veterligen inte gått på lösdrift innan. Hon är rätt ranghög och testar en... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 256
Senast: mackan
·
Kropp & Själ Vill börja med att säga att den som vet eller har en aning vem jag är får gärna behålla det för sig själv.:) Ska försöka skriva så... 2
Svar
31
· Visningar
5 062
Utrustning Så, nu fick jag ut min frustration inför den stundande tränings/tävlingssäsongen. Min häst ser totalt hemsk ut i manen. Jag har testat... 2
Svar
38
· Visningar
5 243
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
40 139
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Fri tillgång på torrfoder?
  • Kattbilder #10