Manliga förskolelärare

Sv: Manliga förskolelärare

Påhoppad?

Det tycker jag verkligen inte att hon blev, däremot ifrågasatt. Eftersom detta är ett diskussionsforum så blir det ju givetvis diskussion av att man tycker olika. Alla har rätt till sin åsikt, men man måste ju kunna ta att bli ifrågasatt, eller ?

Handlar väl ingenting om att vara PK som jag ser det.

Diplomaten: Jag är en av dom föräldrar som inte låter min dotter bada naken i offentlig miljö, ex offentlig badstrand m.m ( däremot på vår baksida alt annat privat ställe ).

Jag har ju inga egna barn men jag minns så väl när jag själv gick på dagis och lekte "mamma, pappa, barn". Redan då hade vi extremt stereotypiska könsroller, den som var pappan var borta på jobbet hela tiden, mamman lagade mat och tog hand om barnen som lekte (alla ville såklart vara barnen i leken). Om vi hade haft några manliga förskollärare tror jag att leken kunde ha sett ut på ett annat sätt, men i vår värld var det ju så att det var kvinnor som tog hand om oss barn. Jag växte upp i ett område där alla hade två arbetande föräldrar, de flesta högutbildade, men på dagis där man tillbringade så mycket av sin tid fanns det bara kvinnor som lagade mat, städade och skötte barn, alltså var det så man lärde sig att det ska vara.

Påhoppad?

Det tycker jag verkligen inte att hon blev, däremot ifrågasatt. Eftersom detta är ett diskussionsforum så blir det ju givetvis diskussion av att man tycker olika. Alla har rätt till sin åsikt, men man måste ju kunna ta att bli ifrågasatt, eller ?

Handlar väl ingenting om att vara PK som jag ser det.

Diplomaten: Jag är en av dom föräldrar som inte låter min dotter bada naken i offentlig miljö, ex offentlig badstrand m.m ( däremot på vår baksida alt annat privat ställe ).

Jag lägger ingen värdering i det, alla skall fatta beslut för sina barn som de är trygga med. Jag vet inte hur mina beslut kommer att vara kring det när min bebis växer upp. Dock tycker jag att det är synd att inte kunna vara barn och få lov att bada naken. Jag själv älskade det och var en riktigt nakenfis så ofta jag kunde, som barn ...

Ja det är egentligen synd. På ett utebad ( utebassäng + havsbad ) som vi besökte i somras sa badvakterna till föräldrar vars barn var nakna att det inte är tillåtet på området..

Jag lägger väl inte ihop vara barn och bada naken på samma sätt som du kanske, min dotter får fortfarande "vara barn" men med badblöja på sig på offentliga bad :-)

Möjligen olika referenser ...

Här har vi sprungit nakna tills man insåg att "man borde tycka det var pinsamt och ordet nakenfis var bland de ord som man tänkte på när sommaren närmade sig. Dessutom var det oerhört bra att lufta!;)

Finns ju i o f s nudistbad, kanske vore något nu när jag tänker efter ...
Ops, spårar ur tråden. Förlåt!

Liknande trådar

Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
1 089
Senast: Dunet
·
Kultur Kom att tänka på en specifik manlig skådespelare men kan för mitt liv inte komma på vad han heter och förstås heller inte släppa det...
Svar
8
· Visningar
523
Senast: Tarnin
·
Foder & Strö Jag antar att det finns fler än mig som har detta problem med att manen blir totalt förstörd av balkupan. Är det någon som har någon...
Svar
4
· Visningar
465
Senast: Lole
·
Småbarn Läste om @Midsommarblomsters erfarenheter av organiserad gymnastiklek i grupp, och förstår absolut utmaningarna kring den typen av...
Svar
6
· Visningar
584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka