Mannen med vid förlossningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mannen med vid förlossningen

Jag hade velat vara vaken men det klarar inte jag av tyvärr, jag tror inte dom anser det så bra om man så lätt för tex hyperventilering å panik attacker, man får ju inte lugnande heller.Vad jag reagerar ¨på är att man inte vill stötta sin partner som har ont å är i en skrämmande situation.Pappan har ju inte ont nånstans så varför kan han inte offra sig,
 
Sv: Mannen med vid förlossningen

Det förutsätter ju att kvinnan tycker att det är skrämmande eller hur?
Alla kvinnor tycker inte att en förlossning är skrämmande.
Är det ok för dig om karl inte är med om kvinnan anser att det är fullt ok?
Sedan kan jag inte förstå vad för slags stöd en karl som svimmar vid dylika tillfällen kan ge sin kvinna. Bättre med någon människa känner sig bekväm med som kan hålla sig lugn vid sådana situationer speciellt om kvinnan själv är upprörd och rädd.
 
Sv: Mannen med vid förlossningen

Jag hade lika gärna varit utan gubben...jag blev bara otrevlig o elak...det var "hans" fel att det gjorde så förbaskat ont...när han ville att jag skulle andas profylaktiskt bad jag honom dra åt h-e :o
Han försökte nog verkligen men det hade nog blivit en positivare upplevelse att komma in när grabben redan var född.....
jag hade viljat att han skulle vilja vara med, men som sagt hade det nog varit bättre om han inte varit det....fast i efterhand kan man ju skratt åt det...men jag var verkligen hemsk....
 
Sv: Mannen med vid förlossningen

Det är inte alls omöjligt att en karl skulle kunna drabbas av panikångest,svimma när han ser blod osv vid förlossnig - och har man en sån så kanske det är bäst om han väntar i väntrummet?
Sen kan det var så att kvinnan inte vill att mannen ska vara med , men man vill...

Allt sånt där får man ju diskutera sig fram till vad som är bäst för de enskilda indeviderna.
 
Sv: Mannen med vid förlossningen

Jag kom ihåg min första förlossning (18 år sen).
Det var inte bara pappa med i rummet utan två ambulansmän som skulle vara med för att lära sig, överläkaren stog och hängde för h*n hade väl inget annat för sig just då, barnmorskorna och så jag då såklart. Jag fick krysta 1 timme innan min dotter behagade komma ut,
jag fick kramp i benen, det tog de underbara ambulansmännen hand om, masserade och höll på.
Min man var mest upptagen av att titta om det kom ut nåt nångång så han kunde fota.

Min andra förlossning (14 år sen) så var det bara min man och barnmorskan inne. Där behövde jag bara krysta 10 minuter.

Jag tror inte att jag egentligen tänkte på hur många som var i rummet, jag hade ju annat att tänka på än det. Upplevde inte den andra förlossning annorlunda för att det var mindre folk, även om den var lättare.

Men jag tycker nog att mannen ska få vara med, det är ju faktiskt hans barn också och få vara med om sitt barns födelse är ju fantastiskt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 891
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 101
Senast: inverterad
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 268
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp