Mardrömsresan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och så blev drömresan till en mardröm :cry:
Min man är på akuten med andnöd. Jag fick lämna honom där runt kvart över tolv i natt för att åka hem och låta bebisen sova.
Vi skulle (ska?) påbörja hemresan imorgon.

Självklart är inget jävla blått kort med. Jag har typ aldrig varit sjuk i hela mitt liv och hade ingen tanke på det alls. Dumma mig. Min man är allvarligt sjuk rätt ofta ändå men tänkte tydligen inte på sånt han heller.

Nu har han genomgått en lungröntgen vi inte fått svar på och båda är sjukt oroliga för vad det hela kommer kosta.
 

Han har en viss allergi mot hästar men det här är ett rätt kraftigt astmaanfall som pågått i drygt ett dygn och stegrats istället för att bli bättre.
Normalt får han kanske kli i ögonen av häst om han har klappat så vi vet inte alls vad det här kan bero på heller.. så jobbigt alltihopa
 
Åh vad jobbigt. Sjukvården i Tyskland är bra så din man får garanterat bra hjälp.
Krya på dig mannen❤
 
Självklart är inget jävla blått kort med. Jag har typ aldrig varit sjuk i hela mitt liv och hade ingen tanke på det alls. Dumma mig. Min man är allvarligt sjuk rätt ofta ändå men tänkte tydligen inte på sånt han heller.

Nu har han genomgått en lungröntgen vi inte fått svar på och båda är sjukt oroliga för vad det hela kommer kosta.
Men vad tråkigt! Förstår att det känns jobbigt :(. Angående EU-sjukvårdskortet så kan du eller läkaren ringa FK och få ett intyg på mail som ni kan använda. Jag gjorde så när jag blev sjuk utomlands en gång och det fungerade jättebra. Den enda som behövs är svenska personnumret. Ni ringer i såna fall +46 771-524 524.
 
Sent igår natt, eller kanske snarare tidigt i morse, kom han tillbaka till lägenheten. Vi ska börja köra hemåt idag och båda är rätt sletna..
Jag skulle egentligen varit på möte vid tio men det går ju inte nu.
 
Känna som om jag också börjar bli sjuk... Hoppas bara bebis klarar sig hyfsat.
Skulle behöva gå upp och börja packa nu också .
 
Vad skönt han är bättre!

Tack, ja, det var verkligen jobbigt där ett tag.. man har ju alla hört massa mardrömshistorier liksom :crazy:

En snäll stallkompis tar hand om hästen idag också, vi har blivit sena iväg eftersom alla är så himla slitna, jag är också sjuk såklart men inte lika illa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Är väl jag. Jag vet inte. Den jävla ångesten som äter upp mig. Och som dotter till en freudian har man ju ändå lärt sig att rota i...
Svar
0
· Visningar
866
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 898
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
1 953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp