Maria leder 16mil igen

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Madde71
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 3 883
M

Madde71

Maria Hagman-Erikson leder 16milen iDanmark med en slinga kvar. Denna gången med hästen Nadir. det är den 4 eav hennes hästar som går en 16mil i år och om det lyckas hela vägen är det ju galet bra!!!!

Sv: Maria leder 16mil igen

Resultatet rapporteras löpande här:
http://www.endurance-timing.info/data/aktuell/results.htm

All info om tävlingen och löpande twitter på Molsridtet's hemsida:
http://www.molsridtet.dk/public/index.php

... och jag håller med Madde - Maria är helt otrolig. Hoppas det håller hela vägen. En extra motivator är ju förstapriset som är 30.000 kr. Alla har gått den senaste slingan väldigt långsamt.

Tyvärr har Jessica och Princess Millenia åkt ut på hälta.

Nu har Maria som första ryttare gått i mål. Ridtid 11h 42min, genomsnittstempo 14,2 km/h. Det framgår inte om hon är igenom slutbesiktningen.

Kul!!
Vilken är den fjärde hästen?
Power, Prylens Pepton, Nadir isf och..?

Kul!!
Vilken är den fjärde hästen?
Power, Prylens Pepton, Nadir isf och..?

Wigor kom tvåa i Danmark i april efter att ha blivit slagen av Ellen Suhr tror jag det var med nos i upploppsstrid.

Maria har hållit 16km/h i snitt men hon har stannat på slutet och skott om hästen själv efter banan, för han började kännas stickig på alla grusvägar men sedan blev det mycket bättre. Det drog såklart ned farten med uppehållet.

Maria vann! 12 minuter före tvåan. Hon visar nu upp Nadir för BC. Han har haft anm på rörelse i en grind i övrigt inget och snabba inpulsningar.

Bekräftar vad vi sett tidigare: Maria är just nu outstanding!
Super-duper dubbel trippel-grattis!

Hur gick det med BC till sist?
Molsridtets hemsida måste ha brakat ihop eller nåt....
Vore kul att se hela resultatslistan också för övriga klasser!

Styria stängde ju ner resultatrapporteringen efter att tävlingen var slut och jagh hittar inte heller någon komplett resultatlista.

I Twiterrutan däremot så står det att tvåan Piove från Tyskland fick BC i 16-milen

Tidningen Ridsports hemsida har referat o intervju med Maria idag.

Kul att det gått/går så bra för henne! :bow: Sen känns det ju lite extra roligt att det är med Nadir eftersom jag har ett helsyskon till honom :D

Jag mé, jag mé.....( helsyskon till Nadir..) Kanske dags att betäcka henne snart igen....

Oj vad imponerande. Undrar bara vad en sådan människa själv äter?? Snacka om att ha kondis!!

attsingen oxå! Den är för lång för min dam!

Letar ju bra distanssadel... inte lätt.

Liknande trådar

Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 365
Senast: Nota
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har mått välförtjänt bra faktiskt dom senaste månaderna. Mediterat, yogat, umgåtts kravlöst med människor och djur. Jobbet lunkar på...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: miumiu
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 182
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka