Marinbiolog?

Har i USA och Canada vet jag om flera marin biologer som ar med pa (typ) charter turer pa "turist batar" som tar ut folk att titta pa delfiner/valar/speckhuggare/eller vad det ar ... Det brukar alltid vara med ett par marin biologer pa varje tur som kan beratta om det man ser.

Forutom det ar det universitet som forskar och "parker" som har marin djur som anstaller marin biologer sa vitt jag forstar.
 
De marinbiologer jag känner har alla fortsatt sin bana som doktorander eftersom det är väldigt tomt om jobb i Sverige.

Be din son spana in en kandidatutbildning i Biogeovetenskap! Den vid Stockholms Universitet innehåller en hel del marina kurser som kompletteras med geovetenskap, GIS och lite ”vit” biologi för att bredda sin kompetens :)
 
Jag fick något infall när jag var ungdom att jag skulle bli marinbiolog. Jag lyckades få en volunteer-tjänst på Stephen Birch Aquarium som tillhör Scripp's Institution of Oceanography i San Diego en sommar 1994. Det var ju ett tags sen så det har kanske ändrats nu, men då den tiden tog de flesta marinbiologer en massa vattenprover bara. Efter att jag hade jobbat en sommar där så insåg jag att jag inte alls ville bli marinbiolog, eftersom det verkade vara så tråkigt. Sen är det klart att det finns roliga jobb. Någon måste ju bli delfintränare tex, men de jobben är väldigt få i jämförelse med hur många som utbildas.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp