Mark Todd Halstäcke

Elin_B

Trådstartare
Någon med erfarenhet från MT-halstäcken? Ska investera i en hals till mitt täcke och strl som finns är Medium och Large. Butiksägaren trodde M skulle passa men jag är inte övertygad... Hästen har 145 i täcken och är hbl/fbl-korsning med ganska smal men normallång hals. Någon som vet?

Sv: Mark Todd Halstäcke

Jag har ett MT täcke stl 145 med en medium hals till, den är lite år det stora hållet men passar bra. Large skulle han nog drunkna i ;) Hästen är ett fullblod.

Jag har ett L-halstäcke på mitt fullblod, passar kanon! Hon har 135 i täcke :cool:

img_8016_120395046.jpg

img_7984_120394806.jpg

Jag tror på M, L är sjukt stora tycker jag! Har oftast M i halsar sen en av mina fick på sig en för stor som åkte fram över huvudet så han fick stå o gråta för att bli räddad, bara näsborrarna syntes :p

Jag tror på M, L är sjukt stora tycker jag! Har oftast M i halsar sen en av mina fick på sig en för stor som åkte fram över huvudet så han fick stå o gråta för att bli räddad, bara näsborrarna syntes :p

:confused:
Har de ändrat halsarna sista åren ? Har en MT hals som är L är nog en 3-4 år gammal (till det mörkblåa regntäcket) och den är tvärtom extremt liten jämfört med alla andra märken :confused: Både kort och smal har de riktigt smal tanig hals kan de ha den annars stryper den dom när de försöker beta med den på.
Blir väldigt förbryllad av att ni anser dem stora, vad jämför ni med för andra halsar (eller vet någon om de ändrat dem) ?

Det beror väl kanske på vad man har för hästar själv och hur de ser ut, jag har inte haft någon med enorm nacke på senaste åren, däremot hade den jag köpte M halsen till lång hals men drog 135 i täcken till sina 171 cm.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 625
Senast: moonstruck
·
Utrustning Köpte ju nya uppsättning täcken till två avpållarna, för min mor ville slippa ifrån täckesbytena. Så köpte nya, teflonbehandlade täcken... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 903
Senast: Alexandra_W
·
Träning Vet inte riktigt var jag ska lägga detta för det är en kombination av NH, western och "vanlig" ridning...men jag lägger det här eftersom... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 028
Senast: FridaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025