Markera inne pga valp..??

simba_112

Trådstartare
Jag har en liten fundering.
Vi har ju nu en 12v valp hemma.
Hon är ännu ej rumsren, så det kan hända en olycka inne ibland om inte husse eller matte är tillräckligt snabba;)
De senaste dagarna har jag dock märkt att det på ett och samma ställe är en STOR kissfläck ibland.
Har svårt att tänka mig att hon faktiskt kan få ur sig så enormt mycket på en gång, och att det är på samma ställe har fått mig att fundera.
Kan det vara så att någon av de vuxna hundarna i hemmet reagerar på att hon kissar inne och markerar själv sitt "revir"?
Vi har två vuxna tikar och en vuxen hane.
Min äldsta tik tror jag inte att det är då hon varit med om valp som kissar inne tidigare utan att bry sig.
Då återstår yngsta tiken och hanen.
Hanen är väldigt dominant och den som bestämmer i flocken.
Kan det vara han som anser att han behöver markera in sitt revir?
Någon som har erfarenhet av detta?
Har inte sett någon av hundarna ha minsta tendens till att kissa inne, men fläcken är plötsligt där utan att vi sett något:confused:
Och valpen brukar jag hålla bra koll på för att snabbt kunna ta ut henne om något verkar vara på G...

Sv: Markera inne pga valp..??

Absolut kan det vara hanen. Min äldsta, också hane och väldigt dominant, har markerat inne över nya valpar. Ingen av tikarna har gjort det inomhus, dom kissar bara över valpar utomhus.

Vill bara säga att det lika gärna kan vara tiken, vet tikar som markerar inomhus när det kommer okända hundar på besök eller dyl.

Jovisst kan det vara det, men har svårt att tänka mig att yngsta skulle göra det, men man vet aldrig...

Ingen som har förslag på hur man ska få den det nu är, att sluta?
Nu har jag visserligen inte märkt något alls på några dagar, kanske slutat ändå...

Jag tror det är samma sak som med valpen, hålla koll helt enkelt! Vara snabbare på att torka upp olyckor från valpen så att den stora inte hinner dit.

En vuxen (tidigare rumsren) hund kan du ju nejja om du ser det också.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 134
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 312
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 775
Senast: tanten
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka