Sv: Märkesfixering, till vilket pris som helst?
*lånar knapp*
Jag står med en fot i varje läger.
Hästen har dyra sadlar men det är kanske inte så konstigt med tanke på mitt yrke...
Däremot vill jag tillägga att hon uteslutande har haft begagnade sadlar på ryggen.
Sedan har hon mest "hemmagjorda" grejer när det gäller träns, gjordar, förbygel, stigläder, graman mm
Det mesta har jag dessutom sytt om för att passa, då hon ärvt det efter den gamle hästen
Köper jag grejor typ benskydd försöker jag köpa kvalité då jag vet att det lönar sig i längden.
Däremot vandrar hon runt i H**ks täcken, benlindor och schabrak. Tycker inte att det är någon idé att köpa dyrare täcken då jag vet eh hel del fabriker som syr upp både de billigare och dyrare varianterna i samma lokal, fabrik och land. Det är först när det kommer till att sätta märken på som det börjar skilja sig åt
Ridkläderna kör jag samma filosofi på, köper hellre dyra bra saker.
Mina Pikeurridbyxor har i principt tålt en tvätt i veckan i tre år och har fortfarnde ingen antydan till slitage. Byxorna från annan tidigare nämnd firma har jag redan sytt fem gånger och de köpte jag förra hösten.
Nu köper jag grejor väldigt sällan så därför unnar jag mig att köpa god kvalité.
Som jag skerv i en annan tråd, den utrustning jag har till min häst fyllde inte ens en a-4a sida när jag skrev upp det som bilaga i fodervärdskontraktet.
Sköter också mina grejor relativt noggrant och då varar de längre.
Men visst blir man mörkrädd när man är ute hos kunder och barnen utan föräldrarnas protester får slänga med ett träns runt 2000:- i köpet

Jag hade aldrig fått göra så.
När jag fick mina första ridbyxor av mina föräldrar hade jag ridit i 7 år och de ridbyxor jag hade köpt begagnade för ihopsparade fickpengar slutade då halvvägs upp på vaden :smirk:
Mitt hästintresse har aldrig haft stöd hemifrån. Mina föräldrar har ansett att de gjort sin plikt, genom att ge mig ridlektionerna och ridhjälm.
Häst har jag haft egen i relativt vuxen ålder och det enda ekonomiska stöd jag fått är att farmor och farfar lånade mig pengar till gamle hästens kasteration. Pengar som jag betalade tillbaka.
Jag unnar mig nu när jag kan för att jag i hela mitt liv fått nej från föräldrarna. Fast nu får jag nej ifrån sambon istället
Apo