Märkeslös lädersadel el ny syntet??

Sparvoga

Trådstartare
Har hittat en märkeslös läder dressysadel som jag tror skulle passa pållen men har även kollat på en ny syntet (horse saver) vilken skulle ni välja i första hand, om både skulle passa hästen?? läder sadeln är begagnad..

Sv: Märkeslös lädersadel el ny syntet??

synteten, vad är det för lädersadel om ingen vill ha sitt märke på den?

antar att den märkeslösa är begagnad, och iom att den både är märkeslös och därmed obestämbar (?) ålder etc på den skulle jag vara väldigt försiktig med att använda en sån sadel. ska du ha den, kolla isåfall "upp" den ordentligt, att bommen inte är sned, bruten etc.

skulle hellre ta en helt ny utprovad syntetsadel, känns 100 ggr tryggare.

Jo, den är begagnad... ser fin ut på korten jag fått, men som sagt man ju inte hur den ser ut inuti.... Sen tyckte jag priset var något högt... kanske blir en horse saver ändå. om jag inte hittar någon annan bra beg med bra pris...

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
639
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
261
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Hej, jag har läst igenom några trådar om hundar i bil. Men ingen har nämnt elbilarnas fantastiska möjligheter för hundägare, nämligen... 2
Svar
29
· Visningar
2 517
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V