”Märkligt – de tog ju inte ens medalj”

De svenska hoppryttarna nobbas av Idrottgalan.
Radiosportens expert Maria Gretzer riktar nu kritik mot juryn, och deras val att nominera fotbollslandslagets efter femteplats på VM.
– Vi vet att det är svårt och ovanligt bra för lilla Sverige. Men det är ju inte ens en medaljplats, säger Gretzer.
– Jag får utgå från att det blir kritik nu, säger juryns ordförande Lasse Granqvist.
 
Here we go again. Vi behöver en popcornskål-emoji :D

Är det NÅN gång hästfolket borde enas och kuppa så är det väl nu, genom att vara ödmjuka i press samt inte rösta alls :angel: så de som vinner, vinner med långt mindre röster öht...

:laugh:
Nu är det förvisso bara Jerringpriset som folket får rösta på, resten utses av en jury.

Men jag är inte ett dugg förvånad över Peders och Henriks reaktioner, ridsportens utövare är vana vid att bli förbisedda, tyvärr...
 
Ganska skönt egentligen att inte ridsporten är med i år, slipper alla haka upp sig så mycket och slösa energi på att fel person vann. Ridsporten är stor utan priset och det vet alla ändå.
 
Ganska skönt egentligen att inte ridsporten är med i år, slipper alla haka upp sig så mycket och slösa energi på att fel person vann. Ridsporten är stor utan priset och det vet alla ändå.
En annan artikel just nu säger att hästsport omsätter 72 miljarder (nu läste jag bara rubriken dock) så helt klart stor sport :)

Gissar dock att fotboll och hockey omsätter mer då det säljer biljetter till matcher osv..
 
En annan artikel just nu säger att hästsport omsätter 72 miljarder (nu läste jag bara rubriken dock) så helt klart stor sport :)

Gissar dock att fotboll och hockey omsätter mer då det säljer biljetter till matcher osv..

Det var väl t.om. hästnäringen som omsatte det, alltså inte hela sporten, utan bara ftg:en inom dito :) Men ja, pinsamt att man skuffar undan en så stor sport...
 
Jag blir inte så upprörd.
Det finns många andra som inte heller blev nominerade bla skidskyttar som tog medaljer i OS. Det finns helt enkelt inte plats för alla bra prestationer.
Sen har fotbollen en särställning. Fotbollen på herrsidan har ju en särställning. Det anses ju vara en av de sporter med störst konkurrens. Så bara att komma till ett VM eller EM är i vissa fall en större bedrift än vissa andra sporter.
Så det är hopplöst att jämföra sporter.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och Jens Fredricson vann och firade lagguldet tillsammans. Nu går de en kamp om det individuella VM-guldet...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp