märkligt internetkrångel

tanten

Trådstartare
Ikväll var det meningen att jag skulle läsa handlingar till nämndstyrelse imorgon. Samt surfa lite.

Det första var att mailen inte gick att hämta. Startade om datorn och då hängde sig utforskaren! Sedan gick det inte att öppna vissa sidor. Jag startade om mediaomvandlaren och routern, gjorde en återställning av datorn. Startade om. Fortfarande ingen mailåtkomst.

Webmailen går inte att komma åt. Majoriteten av websidorna går inte heller att öppna.
Bukefalos däremot fungerar strålande! ??

För att undvika några felkällor har jag testat några andra datorer samt smartfånen. Ingen av dem får någon vidare tillgång till nätet

Bredbandskollen hävdar att jag tar emot med 97 och sänder med 11. Inget fel på farten alltså. Och det kan inte sitta i datorn eftersom jag testat flera stycken. Varför funkar buke strålande men inte facebook.com eller dn.se? De som kan öppnas går långsamt.

Vad är det för fel??

Spara ner allt som är viktigt på datorn till en extern hårddisk!! När våran dator började strula så där så visade det sig vara hårddisken som kraschade... :crazy:

Annars hade jag tänkt virus. Har varit med om en jäkel som blockerade en massa sidor (dock aldrig buke). Men om du provat flera datorer fattar jag inte

Ikväll var det meningen att jag skulle läsa handlingar till nämndstyrelse imorgon. Samt surfa lite.

Det första var att mailen inte gick att hämta. Startade om datorn och då hängde sig utforskaren! Sedan gick det inte att öppna vissa sidor. Jag startade om mediaomvandlaren och routern, gjorde en återställning av datorn. Startade om. Fortfarande ingen mailåtkomst.

Webmailen går inte att komma åt. Majoriteten av websidorna går inte heller att öppna.
Bukefalos däremot fungerar strålande! ??

För att undvika några felkällor har jag testat några andra datorer samt smartfånen. Ingen av dem får någon vidare tillgång till nätet

Bredbandskollen hävdar att jag tar emot med 97 och sänder med 11. Inget fel på farten alltså. Och det kan inte sitta i datorn eftersom jag testat flera stycken. Varför funkar buke strålande men inte facebook.com eller dn.se? De som kan öppnas går långsamt.

Vad är det för fel??

Har du router och modem? Om du har, testa direkt mot bara modemet.

Iom att du har åtkomst till en/vissa sidor på olika enheter gissar jag på modem eller routern.

Lättast är dock att ringa op så kan man se ganska direkt vart problemet ligger

Liknande trådar

IT & mobiler Nu ska vi se om den samlade kompetensen här på buke kan hjälpa mig.... Har 2 datorer som är kopplade till internet via en router från...
Svar
6
· Visningar
1 456
Senast: swemale
·
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att... 2
Svar
34
· Visningar
3 126
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?