• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare rattalskare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 911
R

rattalskare

Nu när sommaren börjar så undrar jag måste det vara vindstilla för att marsvin ska kunna gå ut? har ni dem i koppel eller i bur?

jag menade förstås sele inte halsband eller koppel som jag skrev skulle bli tacksam om ni svarade fort! (snälla)

marsvin skall inte vara i drag, så det är ju bra om det inte blåser ute. och personligen skulle jag aldrig ha mina marsvin i sele.

klart att de kan vara ute även om det inte är vindstilla.. Mina marsvin har alltid varit ute under vår/sommar/höst - det gäller mest att man vänjer dem försiktigt. En REJÄL(så att inte katter/hundar/rävar/mink kan komma åt dem) bur är att föredra, med gallerbotten så att de kan äta gräs. och så givetvis ett hus, gärna en bit ifrån marken mewd varm och go halm innuti

Nej, det behöver inte vara vindstilla, men du kan kanske försöka att hitta något ställe i lä?

Om marsvinet har ett varmt och torrt ställe att gömma sig på, så kan man ha den ute närsom, bara det inte blir för kallt.

Förra sommaren gick mitt svin ute i sin hage i stort sätt hela dagarna, jag tog in honom när det blev kallare än 16 grader, eller haglade (jo, det gjorde det en gång, mitt i juni!) Även när det regnade litegrann (inte öste ner dock) så var han ute och brallade. På natten tog jag in honom, för jag vill inte lämna han ute utan uppsikt.

Han var pigg och kry som aldrig förr.

Marsvins kroppar är inte byggda för selar, de har väldigt svaga ryggar och skuldror. Om de skulle försöka springa iväg eller man råkar rycka i kopplet kan de skada sig illa.

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 202
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 550
Senast: attheedge
·
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
372
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
859
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka