Marsvins bråk? :/

Shettistjejen

Trådstartare
Har nu två marsvins hanar, en 5år och den andra 2-3år. Den yngsta fick jag överta tidigare i sommras. De bor i en stor bur, tsm med en dvärgkanin. Det har gått bra hela tiden, fram till nu, då de har börjat bråka i ca 2 dagar. Visst har de stött på varann ibland, men inte mer än att höja huvudet och "skaka" tänderna, men nu har de börjat jaga varann och börjat rida på kaninen båda två. Tur att kaninen är en supercool löwen som bara sitter...:crazy: De går ute nu hela dagarna i en stor utebur, och det går bra när man släpper in dem på kvällen i buren, men när det är läggdags börjar de bråka. Vi har haft dem i olika burar nu de här två nätterna... Kommer det gå över eller måste jag sära på dem? :(
 
Sv: Marsvins bråk? :/

Så länge de inte ryker ihop så att tussar flyger och sår (med blod) skapas brukar det inte vara någon större fara. Min grupp med hanar springer runt och para sig med varandra utan att hackatänder. Prova att ge dem varsitt hus om det inte redan finns två hus. Två matskålar om det inte redan finns osv.
 

Liknande trådar

Däggdjur Bakgrund: 2 hanar nu 3 år flyttade hit i somras som sällskap åt vår nu 2 åriga hane,eftersom han gått ensam sedan vi tog över honom i...
Svar
5
· Visningar
1 515
Senast: oz_joj
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 178
Senast: Cilva
·
Däggdjur Hej! För ett tag sedan så hittade jag och en kompis en kaninunge. Har haft honom hos mig i några dagar nu, men problemet är att han är...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 007
Senast: Ryttaren
·
Övr. Hund Min numera 2½ år gamla WSS är normalt väldigt följsam och lätthanterlig, även om hennes jaktdrift är rätt stor, speciellt på fåglar. Hon...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp