Martingal med "läderlapp"

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tomaten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 954
T

Tomaten

Funderar på att skaffa en martingal med en sån där lapp mellan. Kingen är så pigg och glad så han har börjat slänga i huvudet så tyglarna hamnar titt som tätt på samma sida om jag inte har dem hel spända, även med martingalen!:eek: :eek:

Därför har jag tänkt på en sån med läderlapp, för om han får lite längre tygel sänker han huvudet och den läderlappen bör ju falla fram lite mot huvudet så det inte blir så mycket tygel mellan huvudet och martingal ringarna.
eller vad tror ni?
vart kan man beställa en sådan på internet?:)

Sv: Martingal med "läderlapp"

Jag vet inte var den finns att beställa på nätet. Såg i Börjes affär att dom hade fått in sån nu. Vet inte om dom säljer via postorder dock men det går ju att ringa och höra. :)

om du letar på nätbutiker för galopp utrustning så hittar du en sådan martingal som är toppen!! du kan även använda en sk irländskmartingal:p :banana: :banana: :banana:

En irländskmartingal kan man inte rida vanligt med. Används mest inom galoppen och det är för att där behöver man inte ta ledande tygeltag osv... Hästen springer frammåt. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=626966

Trådskaparen:
En antibit martingal kan du ju prova. Men den hjälper ju med mer än bara det du söker...

Annars, kan du inte bara tillverka något rep att sätta en bit upp på remmarna till ringarna så det inte kan bli så som det blir?

Samlar ihop det.
Rattfylla, jag är ju inte jätte förtjust i börjes men hittar jag inte någon till nåt vettigt pris så ska jag ta och ringa dit, de brukar ju inte vara omöjliga!:bow:

nocki, En irländskmartiingal såg ju väldigt praktiskt ut men jag är ändå lite skeptiskt mot den, vill gärna att saker och ting sitter "fast":p:bow:
Någon speciell sida som säljer galopputr?

Sorbe: Men det är väl inte direkt lätt att ta ledande tygel tag med en antibit martingal heller?
Vad hjälper den mer mot?förutom att hästen inte kommer upp med hvuvdet, som alla martingal(er/s?)!

Iofs skulle man väl kunna knopa ihop något själv men har inte kommit på något som skulle fylla sin funktion OCH vara säkert!:bow:

Nej, den kan man inte heller ta ledande tygeltag, men den är ju bredare än vad en irländskmartingal är... Men kan du inte göra nått likande en irländskmartingal, fast längre mellan ringarna och sätta typ framför den vanliga martingalen mot ringarna? Så har du ju så att hästen inte kan slå upp huvudet och inte kan få över tyglarna!

Plattan trycker mot hästens hals och fungerar som broms.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 749
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 704
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 843
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka