• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare anna210
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 648
A

anna210

Ska köpa ny martingal och vill ha en av bra kvalite.
Den ska vara ljusbrun - eller iallfall hyffsat ljus. :d
Undrar om det är någon här som har EQl , Frank baines martingal eller kanske ni vet några andra bra märken?
OBS! det måste inte vara dyrt märke, bara det håller färgen bra och att lädret har bra kvalite. ;)

Sv: martingal

HG, Dyon, prestige och Frank Baines är bra märken.
HG har många olika bruna nyanser.

Många verkar helt nöjda med sina jacson, globus och chetak så kolla på dem också.
Vissa är lite oranga i färgen medans andra är helt ok! ;)

OK.

Jag har tidigare köpt några martingal av billigare sort och de har jag inte varit nöjd med.
De har mörknat jättemycket eller blivit ojämna i färgen vid smörjning.
Ett av dessa var Riders Company... :smirk: Varning...
Ska man ha svart färg på grejerna går det nog bra men vill man ha ljusare brun färg ska man kanske satsa på de dyrare märkena kanske.
Är barnsligt förtjust i ljusbrunt så svart skulle jag aldrig i livet kunna tänka mig.

Att ljust läder mörknar får man räkna med vid smörjning.
Spelar ingen roll om du har HG eller något billigare märke.

Dock har jag inte sett några prestigeträns eller GS sadlar som mörknat speciellt mkt med åren.

Kankse ska satsa på det? ;)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 414
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
562
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka