Pontevecchio

Trådstartare
Har bla sett detta fodret hos Dynavena och undrar lite om det. Är det någon här som använder det?

Har förstått att det är något man ger ibland bara?

Vad är det och varför ger man det?
 
Jag brukar ge det som är från Eggersmans, deras mash är som en "kligröpe" man gav hästarna förr..
Hästarna fullkomligt älskar det, och en del maghästar har tom blivit bättre, innehållet är väl olika från märke till märke, men detta innehåller mycket som är till gagn för att nagar ska funka...ger även efter koliker o dyl när dom är lite risiga i kistan...
 
Jag ger Dynavena Mash 1-2 ggr /vecka (byter då ut ett "vanligt" mål). Jag ger det för att det är bra för magen och hästen älskar det! Innehåller bla linfrö, äpple, morot, spannmmål av olika slag & majs, oljor mm. Kolla på www.dynavena.nu för mer info
 
Jag ger Eggersman Mash till min häst som är väldigt känslig i magen vid t.ex foderbyten. Funkar väldigt bra.
 
Sv: Mash?

Vart hittar ni Eggermans mash? Hittar ingen återförsäljarlista...?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
858
Senast: Amk
·
Foder & Strö Min häst hade lyckats rymma från boxen inatt och nu under kvällen upptäckte vi att han kommit åt en tunna med torr mash som han ätit ur...
Svar
8
· Visningar
1 396
Senast: Robina
·
Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har försökt hitta liknande trådar på forumet men hittar mest bara äldre trådar. Är intresserad av att veta hur användandet ser ut...
Svar
3
· Visningar
459
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp