TENS/NMES till häst, nyare erfarenheter?

Fazeem

Trådstartare
Jag har försökt hitta liknande trådar på forumet men hittar mest bara äldre trådar. Är intresserad av att veta hur användandet ser ut idag.

Blev idag rekommenderad av veterinär att använda NMES till min häst. Är det någon här som använder det regelbundet? Låter ni en equiterapeut/liknande utföra det eller gör ni det själva? Hyr/lånar ni maskin eller har ni en egen? Jag har förstått att många maskiner kan ge både TENS och NMES, så väljer att inkludera båda i tråden :)
 
Har använt TENS, fick tipset av min equiterapeut att använde den emellan hennes behandlingar för att påskynda resultatet.

Använde en för människor, plattorna fastnade inte riktigt i pälsen men med täcke över som tyngd så låg de kvar.
Hästen njöt varje gång så det var nog inte helt fel.
 
Har använt TENS, fick tipset av min equiterapeut att använde den emellan hennes behandlingar för att påskynda resultatet.

Använde en för människor, plattorna fastnade inte riktigt i pälsen men med täcke över som tyngd så låg de kvar.
Hästen njöt varje gång så det var nog inte helt fel.
Upplevde du att det påskyndade processen? :) Vilken maskin använde du? Från apotek eller någon onlineshop?
 
Musklerna blev helt klart mjukare, tycker det fungerar suveränt på mig.

Har en som har utgått från C Ohlson
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 862
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 080
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 321
Senast: Linda_A
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp