maskrosblad..

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare goggoman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 138
G

goggoman

Jag undrar om det är okej för marsvinen att få ett knippe maskrosblad varje dag.. brukar plocka det på morgonen åt dem, men nu slog det mig att det kanske inte är bra för dem att äta för mycket av det...:confused:

Någon som vet?

Sv: maskrosblad..

Mina marsvin får ungefär 10 maskrosblad var varje dag, så jag tror inte det är skadligt för dem :)

tror inte det är nån större fara. se till så att de inte för för mycket första gången då de inte är vana

nä, man ska väl bara ta det försiktigt precis i början, ge dom bara några bland,sen kan man öka.

Min veterinär sa dock att jag skulle se upp med var jag plockar dem. Inte i närheten av där det springer vilda kaniner. Kaninskabb kan smitta via maskrosorna sa han.

JAha.. okej.. ska ha uppsikt på det då.. så gott det går...:rofl:

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 224
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
499
Fritid Det här är en uppriktigt menad fråga. Jag vet inte mycket om jakt, särskilt inte om själva skyttet. Jag undrar varför man skulle jaga... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
4 936
Senast: Mkb
·
Kropp & Själ Vår dotter började få ont i magen och må illa till och från i början av förskoleklass. Då som regel på morgnarna. Det slutade med att...
Svar
16
· Visningar
1 148
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka