Masksymtom

Jen84

Trådstartare
Fundering, vad är det för symtom på en häst med mask. Min häst har tappat i vikt (vilket inte var dumt alls), men hon har också blivit väldigt bukig.
Tror inte att det beror på för lågt protein då hon har en uträknad foderstat där proteinet är tillräckligt.
//Jen

De flesta maskar ger inga symtom alls. Bandmask kan ge avmagring men inte bukighet. Gör träckprov så får du ju veta, kom ihåg att väja till bandmask om du vill kolla det.

Har tagit maskprov på hästen i fråga och hon avmaskades igår. Min fundering rör egentligen mer om jag kan förvänta mig att bukigheten försvinner något efter avmaskningen...

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: Malva1978
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
430
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
858
Senast: tara
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka