• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare agnes_90
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 649
A

agnes_90

hur masserar jag min häst? skulle vilja ha några tips. Nån sida eller någon bra bok eller nått? inte nått för avanserat tack ! :)

ska man ha nån massageolja eller nått för hästar?

Sv: massage ?

Eva Eternell Hagens bok Hästmassage tycker jag är ett bra sätt att börja. Marina Axelson Callum har gett ut en bok om hästmassage för ett par år sedan. Många diplomerade hästmassörer håller kurser, sök en massör nära dig via Nordiska hästmassörförbundet http://www.nhmf.se
Det finns också en utmärkt tvådagars introduktionskurs på Axelsons Animal Massage School.

Edit: nej, du behöver inte någon olja, händerna räcker långt.

Edit 2: Det vanligaste felet är att ha för bråttom och att ta i för hårt.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
598
Senast: Lavinia
·
Kläder & Bli fin Tänkte inhandla en ny plattång. Eller hair straightener verkar de heta numera. Den ska i första hand vara till för att locka mitt långa...
Svar
12
· Visningar
712
Senast: MissFideli
·
Fritid I sommar kommer jag behöva boende av nått slag i Stockholm. Men pga troligtvis behöver va tidig på festival eller iallafall deras dörrar...
Svar
7
· Visningar
631
Senast: Masqueradee
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 357
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka