Mässing eller silver?

Sv: Mässing eller silver?

till bruna dressyrträns ska det helt klart vara mässing - spec. på en fux!
Brunt läder och mässing och svart läder med silver är klart snyggaste kombinationen :)
Jag tycker däremot inte alls att fuxar passar i mässing och min egen fux har allt i svart läder med silverspännen.

till min fux har jag svart och mässing på dressyrtränset o sadeln och på hoppsadeln o tränset svart o silver.

Centaur skrev:
Vad är snyggast, mässing eller silverspännen? Vad tycker ni? Och vad är snyggast på en fux ("vanlig" fux)?
Kan tillägga att det är dressyr det rör sig om.... :)

till dressyr, ALLTID silverspännen oavsätt färgpå träns eller häst.

Jag brukar sällan uttala mig i "utseende utrustnings frågor" på forumet men jag tycker det gått sjukt mycket trend i mässings spännen och jag tycker inte det är hälften så snyggt/stilrent som silver....

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 323
Senast: Silje
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
522
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V