Måste bara få berätta

Sv: Måste bara få berätta

:bow: Bra tänkt. Hade jag bott i närheten hade jag hjälpt till. Hoppas det ordnar sig.
 
Sv: Måste bara få berätta

Vilken människa!
Lycka till o hoppas att det går bra med pållen din.

Måste bara tillägga att jag blir så J*V*A förbannad på fodervärdar som missköter hästarna. Hur kan man!!!
Letar just nu foderhäst själv (har en i hagen, men söker efter en till.) Men det blir svårare o svårare att hitta en bra häst för att många hästägare drar sig för att lämna ut på foder (vilket jag kan förstå), då vissa fodervärdar bara ställer till ett helvete eller förstör hästen. Synd bara att vi som faktiskt sköter oss hamnar i skott gluggen.

Men som sagt: Lycka till & hoppas att han mår bra när ni återser varandra.
/ C
 
Sv: Måste bara få berätta

Letar just nu foderhäst själv (har en i hagen, men söker efter en till.) Men det blir svårare o svårare att hitta en bra häst för att många hästägare drar sig för att lämna ut på foder (vilket jag kan förstå), då vissa fodervärdar bara ställer till ett helvete eller förstör hästen. Synd bara att vi som faktiskt sköter oss hamnar i skott gluggen.
Jag förstår att du har svårt att hitta. Gamla travhästar slänger de i princip efter en här där jag bor, men om man vill ha något bättre är det nog svårt. (SNÄLLA, missuppfatta mig inte nu alla vbl-ägare! Alla hästar värderas och älskas lika högt hos just sin ägare)
Har vid ett par tillfällen själv funderat på att lämna ut min ena häst på foder, men har hejdat mig innan jag ens tänkt tanken klart! Detta pga av all puckon man hör talas om. Många anser nog att fodervärdar inte är seriösa i och med att de inte betalar för sin häst. Sen är det nog så att många (inte alla) är mer rädd om sin häst om de betalat dyrt för den än om de lånat den gratis av någon.
Själv är jag nästan tvärt om! Är EXTRA rädd om det jag lånat av någon annan!:smirk:
Lycka till i letandet.
 
Sv: Måste bara få berätta

Kockan skrev:
Sen är det nog så att många (inte alla) är mer rädd om sin häst om de betalat dyrt för den än om de lånat den gratis av någon.
Själv är jag nästan tvärt om! Är EXTRA rädd om det jag lånat av någon annan!:smirk:
.

Jag tänker precis som du, mina egna hästar som jag haft genom åren har jag låtit kompisar rida om dom velat, men när det gäller dom hästar jag har/har haft på foder så är det ytterst få som fått sätta en fot i deras stigbygel. Gud förbjude om det skulle hända ngn av mina foderhästar någonting, (självklart är jag jätte mån om dom jag äger oxå) men om det skulle hända min egen något har jag bara mig själv o hästen att stå till svars inför, men har jag ansvaret för någon annans häst så blir det ännu en som lider om hästen råkar ut för nåt.(krånglig förklaring, hoppas du fattar vad jag menar).
 
Sv: Måste bara få berätta

Annika Eriksson skrev:
Hon har ju sagt att hon inte ska leda upp honom på lasbilen eftersom hon anser att jag är skyldig att göra det (snacka om att krångla om skitsaker)

Och Migo! Tack för ditt erbjudande det kan nog kanske behövas. Har pratat med en annan tjej i Örebro som också kanske ska åka dit och se att hon inte ger hästen stryk när han går upp.. som sagt så går det ju att hetsa honom så att han inte kliver på transporten. Det vore väl den ulitamata händelsen för henne antar jag :(

Det enda hon behöver göra är att leda hästen ur stallet. Så kan du få henne till det så är dina problem över. De transportfirmor som jag anlitat, där lastar chauffören och ev medhjälpare själv hästarna. Hon kommer således inte att behöva lasta på hästen. Och inte heller kommer transportören att tillåta någon "uppiskning" innan eller i samband med lastningen..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 092
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
1 885
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 908
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Jag har ett litet dilemma som jag aldrig ställts inför förut. Jag känner mig irriterad och förvirrad då det som är bäst för min häst...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 641
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp