Måste jag chippa??

caradan

Trådstartare
Jag har ett reg vbl (har reg pappret) Jag har förstått att han måste ritas av men måste han chippas??
Eller vad är det jag behöver göra för att få pass?
 
Hej!

Orkar inte kolla, men har för mig att chiptvånget gäller hästar födda -03 och senare?

Rolle på Österlen
 
Finns inget allmänt chiptvång. Vissa rasföreningar har det men definitivt inte STC som fortsätter med frysmärkningen. Personligen anser jag att det hade varit vettigt att införa det i samband med passtvånget o jag pratade häromveckan med en "passmänniska" på Jordgubbsverket o hon tyckte samma men trodde att det kommer nog så småningom. Passet har ingen riktig trovärdighet utan en 99,9%-ig märkning.
PL
 
Helt rätt Peter, det är när man registrerar i SIF man måste chipmärka fr.o.m. -03.

Rolle på Österlen
som orkade kolla ändå ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
756
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 869
Senast: ameo
·
Övr. Katt Tanken har hela tiden varit att Kjellie och Miss Li ska få gå in och ut som de vill. Vi har köpt en kattlucka som borde komma idag och...
Svar
11
· Visningar
1 614
Senast: Luff
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
699
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp