Måste man ha med hästens licensbricka?

Lahtel

Trådstartare
Min ena häst som jag tävlar har licens, men den är någonstans hemma hos ägaren. Måste jag ha med licensbrickan när jag tävlar regionalt/nationellt och visa i sekretariatet? Eller räcker det med att jag har licensnummret?
Jag har licensnumret och tidigare ryttare har tävlat genom att bara ange numret.
Dock är tidigare ryttare lite halvkändis, och jag tror det är lättare att komma undan med sådana saker då. Samtidigt har jag inte behövt visa licens på alla tävlingar på senare tid. Så hur är reglerna egentligen - måste jag ha med brickan? Eller räcker det med nummret?

Sv: Måste man ha med hästens licensbricka?

Brickan ska ju kunna visas upp vid begäran. Har varit på tävling där dom varit jättenoga med att se allt, ryttarlicens, grönt kort och hästlicens. På andra tävlingar kollar dom knappt vaccinationsintyget, och ännu mindre licensbrickorna.

Jo, ganska ofta så står det till och med i proppen att allt detta ska visas. Men jag tänkte om det blivit någon ändring på senare tid när allt blivit datoriserat. För jag har inte behövt visa licenserna särskilt ofta det senaste året.

oftast syns det i systemet redan vid anmälning, så på en hel del tävlingar behöver man inte visa upp, men som sagt den ska kunna visas upp vid begäran, så då finns ju risken.

Liknande trådar

Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit... 2
Svar
34
· Visningar
7 787
Senast: akleja
·
  • Låst
Islandshäst Efter att ha lusläst annonser, kollat uppgifter/färger mm under ett par månaders tid så har jag jag sett en hel del tveksamheter... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
13 917
Senast: Boj
·
A
Hästmänniskan (såg nu att rubriken blev lite fel, jag har ingen tävlingshäst själv, har bara en liten bebishäst - tänk det mer som ett citat. Är inte...
Svar
8
· Visningar
2 771
Senast: anni0001
·
Ekonomi & Juridik Är det vanligt att ni tar tillbaka en häst fast ni inte måste? Jag har sålt några hästar/ponnier främst åt andra och har möt de... 2 3
Svar
42
· Visningar
8 458
Senast: meadow
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka