Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tyckte det var lite konstigt helt ärligt. Hindra någon från att säga någonting med hjälp av utfrysning eller fasthållning eller liknande? Det är ju aldrig ok. Det fanns inte riktigt spåret att argumentera med någon helt ärligt.Blev nyfiken att testa min tolerans efter ett påstående från en användare. Någon annan kanske också är nyfiken.
Test! Hur tolerant är du?
http://tolerera.se/se/qStart.asp
"Testet är inte på något sätt är vetenskapligt, utan skall ses som ett sätt att väcka intresse för, och diskussioner kring, begreppet tolerans. Testet är skapat av mig - konstnären Jon Brunberg - på uppdrag av Forum för levande historia för utställningen P.K.-en utställning om intolerans."
Jo, det blir subjektivt men tycker att han är öppen med det så jag är ok med det.
För egen del tycker jag frågan om "allas lika värde" är märklig. Har ingenting med tolerans att göra över huvud taget imo utan är främst en fras svenskar lärt sig att man ska tycka. Många vet inte ens vad det betyder. Vore däremot intressant att fråga hur man ställer sig till de som anser att alla inte har samma värde.
Tja, ta dödsstraffet som ett exempel så har du genast ringat in en väldigt stor skara som inte tycker att alla människor är lika mycket värda.
Du är lika intolerant som jag maoMen vad sjutton är det där för ett test. Svarade på några frågor men sen blev det så konstigt så jag avbröt.
Hur då? Gäller inte det då även fängelse och andra straff?
Ah, det var DET som var själva testet Mao!Du är lika intolerant som jag mao![]()
För egen del tycker jag frågan om "allas lika värde" är märklig. Har ingenting med tolerans att göra över huvud taget imo utan är främst en fras svenskar lärt sig att man ska tycka. Många vet inte ens vad det betyder. Vore däremot intressant att fråga hur man ställer sig till de som anser att alla inte har samma värde.
Det är ju svårt att systematiskt döda någon, denne är ju död efter första gången liksom.Dödsstraffet handlar ju om att man systematiskt dömer och mördar någon, alltså är inte alla människors liv värda lika mycket i lagens eller i moralisk mening.