Mat vid boxvila

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare pialotta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 706
P

pialotta

Min häst skall stå på boxvila tre veckor och jag tar bort havren (2 kg). Kan jag ersätta den med 2 kg hösilage - eller mer? Jag tänkte fortsätta att ge betfor - och morötter -och havrehalm.
/P

Du ska ju dra ned på energin, så du behöver inte lägga på mer silage. Ställ hästen på underhållsbehovet- eller lite över om din häst är en sådan som har en tendens att tappa på boxvila.

Vad har du för MJ i silaget?

Jag tänkte med hjärtat och inte med huvudet! :o Extra silage för att hon inte skulle ha så tråkigt - men eftersom hon inte skall arbeta behöver hon ju mindre energi.
Analysen har försvunnit, får ringa Brunsbergs (använder deras HorseHage) och be om en ny!
/P

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
892
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 202
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31