Mäta mankhöjd

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Linda83
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 564
L

Linda83

Jag skulle vilja mäta min unghästs mankhöjd, o visserligen går de ju med ett enkrlt måttband men jag skulle vilja ha en sån där riktig mät-grej med 2 pinnar så man får ett tydligt korrekt mått. Vet någon var man kan hitta en sån? :)

Sv: Mäta mankhöjd

Jag har sett nån typ av mätkäpp på EKO för inte så länge sen, men de kna nog finnas i ridsportbutiker lite överallt..

Men enklast är att använda tumstock och vattenpass! :)

Sv: Mäta mankhöjd

Varför skulle det vara lättare att använda än en ordentlig måttstock???

För att en tumstock och ett vattenpass har i alla fall ganska många hemma? De flesta har inte en mätkäpp liggande i byrålådan för då hade inte ts frågat efter en.. Med ett vattenpass får man som lekman förmodligen lika bra resultat som med en mätkäpp, exaktheten sitter ju inte bara i instrumentet, utan man ska ha erfarenhet att veta exakt var och hur man ska mäta vilket en mätman kan bäst..

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
640
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 179
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
607
Senast: skiesabove
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 178
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025