Matberedare, stavmixer, elvisp

Stavmixer - billighetsvariant använts då och då
Elvisp har några år på nacken används då och då
Brödrost
Microvågsugn
Smörgåsgrill
Våffeljärn
Vattenkokare
Elektrisk gill med stekplatta på båda sidor används lite då och då.

Saker jag ska göra mig av med som bara står (en gjorde jag mig av med i förra veckan heja mig)
Fritös
Mixer
Sockervaddsmaskin
Äggkokare (bra på jobbet dock när man inte har tillgång till spis)
Muffinsbak
Smörgåsgrill i form av en ko :D

Nämner Brödrost och Microvågsugn för dessa levde jag utan i flera år så för mig räknas det som lyx att ha. Även om micron är för snabbuppvärmning av redan lagad mat eller popcorn

Avböjde sambons förslag på airfryer
 
Mitt mest otippade mest använda köksapparat är tryckkokaren. Använder den flera gånger i veckan 😍
Oj det har jag en i ett skåp. Det var längesedan den användes. Hade en innan som var lätt använd och smidig. Den ”dödde” och en ny inskaffades. Den nya är lite svår att se när den har rätt tryck små tunna markeringar. Men går fort med tillagningen när jag kommer i håg att använda den.
Tack för påminnelsen 👍
 
Om man vill ha något för att skiva och riva, ffa grönsaker, vad ska jag satsa på? Sån där som man vevar med runda skivor? Matberedare? Bra mandolin? (tycker ofta det där handtaget som man sätter på grönsaken till en mandolin är lite bökig)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Behöver uppdatera maskinparken i köket då flera av mina maskiner luktar bränt och är allmänt utslitna :angel: Men, vad ska jag välja...
Svar
11
· Visningar
1 545
Senast: AlinaT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp