Matcha stövlarr/chaps.?

Vita_N_6520

Trådstartare
Jag ska köpa nya chaps/stövlar hade jag tänkt och ppoängen är att använda dem på tävling och träningar.

Men. Hur ska man matcha det?
Om kavajen/tröjan/jackan är svart så är det väl snyggare med svarta stövlar/chaps?
Men om utrustningen på hästen är brun så är det väl snyggast med bruna stövlar? :confused:

Dagens I-landsproblem. Hur tycker ni man ska matcha? :p

Är kavajen/hjälmen helt enkelt oviktig i sammanhanget? Det är ju inte alltid man har svart där heller..

Sv: Matcha stövlarr/chaps.?

Man matchar hästen för sig och ryttaren för sig.

Har du svart hjälm och kavaj ska du ha svarta stövlar/dylikt, har du brunt så brunt.

Jag har brun kavaj (med svart krage) och svarta chaps och skor. Hästen har svart läder. På träning har jag ibland bruna stövlar och fortfarande svart till hästen. Men jag inget fan av matching. Tävlade idag med mässingsspännen på tränset och stål på förbygeln. Gick bra det med.

Ah tror det blir bäst så jag också...

Känns ju också så att det blir snyggare med svarta stövlar på brun sadel än bruna stövlar på svart sadel :p
Om man måste byta sadel..

Jag är heller ingen matchningsmänniska egentligen.. Tänkte bara att det skulle vara kul när man för en gångs skull har allt i samma färg på hästen :D

Förra hästen hade svart träns med ljust hackamoore, brun sadel och svart sadelgjord så.... ;)

Bruna stövlar, svart sadel. Jag tävlar sällan i stövlar men det skulle inte göra mig nåt att ha de bruna.

25222416.jpg

Du har ju matchat stövlarna efter hästen istället ;)

Till TS:
Har alltid tyckt brunt läder är snyggast, men svart är ju lätt att matcha med allt, men det var ju inte fult att ha bruna stövlar till svart sadel som Elektron hade.

har du svart hjälm och kavaj är det snyggast med svarta skor/stövlar. har du blått eller grått funkar det med båda och.

Det blev inga chaps.

Alla har så dålig passform! :mad:

Så antingen får jag helt enkelt fortsätta rida i mina nötta trasiga chaps/skor eller så får jag väl åka runt och leta vidare nångång. :p
Det får nog bli svarta isf. Tyckte inte det var så snyggt med brunt på svart sadel :o

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Ramona
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 672
Senast: valy
·
Hundträning Har funderat på en sak i många herrans år och tänkte höra om det jag kommit fram till är något som andra känner igen sig i. Jag tränar...
Svar
15
· Visningar
1 600
Senast: TinyWiny
·
Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink... 2
Svar
37
· Visningar
12 925

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Septisk artrit