Matchning!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Modewiktor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 2 336
M

Modewiktor

:rofl:
Är det viktigt att häst och ryttare matchar varandra i utrustningen?

Sv: Matchning!

klart det inte är...på fuxar är det jättefint med neongula och orangea saker...

tja, man behöver ju inte övermatcha, det ser bara jättetöntigt ut. Men att inte matcha alls är ännu fulare :p
Så lite lagom är bäst.

Buttercup3: Det är en hockeyspelare på min avatar, du frågade i en annan tråd om det :p

Japp.

Men man ska matcha LAGOM!

Alltså, det är självklart snyggt om allt läder går i samma färg.
Det är lixom grunden ;).

Men schabrak, lindor, ridtäcken, ryttarens kläder ska inte vara helt
i samma färg tycker jag. Då blir det ju bara som gegga? :angel:

Det är snyggast att matcha med typ två, tre olika färger.
Typ marinblått, creme och brunt. Eller grönt, vitt och silver...
Jaja, det var bara några exempel :p.

nej, för man rider inte bättre, och hästen går inte bättre för att man har matchade saker. man är heller inte en bättre människa, så varför skulle det spela ngn roll om allt är i samma färg eller ej?

Det beror väl på, i skogen är det bara träden som ser mig. Men på träning vill man kanske vara lite extra snygg.
Gillar att matcha, säger jag som rider med svarta tyglar och tabaccoträns+tabaccosadel :eek: :crazy: (jag hittar inga som duger)
Men bryr man sig inte så fine with me...

Hahaha. Var påväg att skriva "sjukt viktigt!, men ser ju sjukt idiotiskt ut om man matchar FÖR mycket!.

Men ja, det ska matchas, men inte för mycket.

lite viktigt är det nog allt, för man kan ju tänka lite på hur man blandar färger osv, speciellt på träning/tävling, men det ska vara lagom förstås. sedan hur man ser ut när man flänger i skogen är en annan sak. :p

Jag skulle säga att det är en åldersfråga. För ungdomar - ja, kanske. För vuxna - nej, knappast.

Viktigt och viktigt. Det har egentligen ingen betydelse, mer än för en själv. Att man själv vill se "prydlig och snygg" ut. Det ger ju ett lite mer elegant intryck så att säga.

För egen del försöker jag matcha så gott det går. :D

Jag hoppas att jag är "vuxen" och jag tycker det är viktigt att se prydlig ut... Visst kan jag rida i blått på mig och ett grönt scabrak men det är klart snyggare att ha lite blått där också...
Sedan har jag all utrustning i brunt så där blir det aldrig "fel".

både ja och nej. Någonstans mittemellan men det ska ju heller inte gå till överdrift

egentligen har det ju ingen betydelse öht men jag tycker det kan vara lite roligt att få se lite snygg och prydlig ut ibland tex på träning..

Tycker det är snyggt att matcha två färger istället för bara en.
*tillägga*

jaa, det där med att se lite extra snygg ut när man skall iväg på träning tycker jag är viktigt! men det är inte lätt att veta hur uppsnofsad man skall vara... och hur uppsnofsad hästen skall vara.
några tankar om det? hur brukar ni se ut när ni åker iväg och tränar?

Jag tycker, som Emelit, att det är snyggast att matcha två färger, eller två nyanser av samma färg. Exempelvis grått och rosa (:love: ) eller ljusblått och mörkblått.
När jag tränat så har jag haft ljusgrå benlindor och ett mörkgrått schabrak. Som det är tänkt så ska jag ha mörkgråa ridbyxor, ljusrosa tröja, ljusrosa schabrak och mörkgrå benlindor. Men det får bli när jag införskaffat det rosa schabraket. :D

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 900
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
1 093
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka