Bukefalos 28 år!

Mathem, någon med erfarenhet?

Jejjessica

Trådstartare
Jag undrar om någon har erfarenhet av att bestämma från Mathem.se och inte vara hemma vid leveranstidpunkten?
Utifrån deras hemsida tycker jag mig kunna utläsa att de ställer matkassarna utanför dörren om ingen är hemma, men jag skulle vilja försäkra mig om det fungerar så även i praktiken. ;) Bor i lägenhet.

Sedan får ni gärna berätta rent allmänt om era erfarenheter, är ni nöjda? Jag har ingen vision om att det kommer bli billigare än min vanliga handling (tvärtom), men tanken på att få maten hemlevererad lockar onekligen en lat själ utan bil. :D
 
Jag är jättenöjd. Vi har kört det en tid nu och jag gillar den där känslan att lägga sig i sängen och klicka hem saker man behöver på några minuter och varorna jag får är fräscha. Det har hänt ofta på sista tiden att de är lite sena, i veckan här hade chaffisen hamnat i diket så då tog det rätt lång tid men ofta handlar det om någon halvtimme kanske. Det faller helt inom gränserna för ok i min värld :)

Jag bor i hus så jag gillar inte att kassarna ställs utanför ifall det kommer ett hällregn eller så. De ringer när de står här och har jag planerat lite hänvisar jag till garaget så de kommer in under tak eller skriver det i beställningen.
 
Jag har bara varit hemma när de levererat, så där kan jag inte uttala mig. I övrigt är jag nöjd. För mig kostar det ungefär detsamma om jag handlar där eller i min butik i slutändan. En del varor är dock mycket dyrare, så det är bra om man har lite koll. En del är så klart billigare också. De har dessutom varor jag vill ha som inte min butik tar in, så där har jag inte så mycket val. Det är så skönt att få storhandlingen hemkörd som ofta kan vara tung och jag som hatar att handla slipper spendera tiden i affären. Nackdelen är att det är dyrt om man vill "småhandla" (bor ju själv så jag äter inte hur mycket som helst) och frukt och grönt kan man ju inte titta på innan köp. Det har alltid varit fräscha saker, men har inte alltid varit den sort eller storlek jag tänkt mig.
 
Tack för era svar! Har gjort en premiärbeställning nu, med leverans imorgon eftermiddag. Ett rejält lass blev det, haha. :D Osäker på när jag kommer hem från jobbet imorgon, men lämnade meddelande att de skulle ställa det utanför dörren om ingen är hemma.
 
Jag fick ett sms om mer exakt leveranstid någon timme innan sist och det stämde väldigt bra
Använder oss av mathem.se när vi ska beställa mycket grejer till fiket i stallet.
Jättesmidigt slippa lägga massa timmar i affären och även att släpa tunga kassar.
 
Jag har beställt flera ggr.
Var nöjd med det mesta förutom; Grönsaker var ibland dåliga.
Det var också ofta kort bäst-före-tid kvar på mjölk-produkter.
När jag påpekade detta fick jag avdrag på nästa bestälnining av kundtjänst. Dock hjälper det ju inte mig just då när ajg ville ha grönsakerna till middag.
 
Jag körde det ett tag när maken jobbade borta och det kändes jobbigt att handla ovanpå allt annat som jag nu fick göra själv.

Jag var väldigt nöjd och det var även grannen som också hade :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp