Sv: Matkasse!

Vi hat använt Matkomfort Premium kasse i över ett år. Supergod mat och hyfsatnket eftersom alla såser kommer klara. Mkt fina råvaror.
 
Sv: Matkasse!

När började middagsfrid med veg-kasse ? Vet att dom inte hade det förut. Kul att dom verkar bra. Ska kolla in dom :)
 
Sv: Matkasse!

Kl
Vi har Lina-kassar, är jättenöjd. :)
Fördelar med Lina är att det mesta är krav, både pasta och grönsaker etc. Inte allt, men mer än man köper när man handlar själv.
Det är också bra tycker jag att det är mycket grönsaker, har lärt mig massa nya rätter flera helt vegetariska som vi gillar jättemycket.
Det är kanske inte de billigaste, men jag tycker det känns prisvärt med tanke på bra ingredienser. Och så samlar man poäng och får så småningom en gratiskasse eller något annat.

Fast jag är lite nyfiken på andra kassar, skall nog testa flera.
 
Sv: Matkasse!

Vi hade Coops matkasse i några veckor. En del rätter var goda men en del inte alls goda tyvärr. Vi är två vuxna som är rätt stora i maten och vill ha matlåda till jobbet och då blev det lite lite mat.

Sen gillar jag att välja råvaror själv. Så tyvärr tror jag inte matkasse var riktigt vår grej.
 
Sv: Matkasse!

Jag har kollat runt lite på olika matkassar eftersom jag är lite intresserad av mat.

Mitt genomgående intryck är att basen i måltiderna väldigt mycket ligger hos kött/fisk, och att grönsakerna i hög grad verkar vara till för att ge lite färg åt det hela.

Tittar jag sedan på de vegetariska kassarna, ser jag vegetarisk mat som är helt beroende av hyfsat stora mängder ägg, ost och grädde.

Sen ser alltsammans, alla kassar, fint och trevligt ut, men på något sätt lite opersonligt och så då väldigt lite grönsaker.

Jag gillar att handla, så jag behöver inte matkasse av det skälet, men jag har ibland tänkt att matkassar i någon vecka eller två, skulle kunna ge mig lite nya idéer, men så ser det tyvärr inte ut. Maten är lite för slätstruken.
 
Sv: Matkasse!

Håller absolut med dig om fördelningen grönsaker och kött/kyckling. Det blev för köttigt och bastant för mig.
 
Sv: Matkasse!

Jag inspirerades av din tråd och bestämde mig för Linas provkasse. Den första kommer måndag vecka 8. Jag äter själv inte kött men är varannaveckasförälder med köttätande barn så jag tog en vanlig femdagarskasse. Då kan vi styra om lite själva tänkte jag. Vi får se hur det går.
 
Sv: Matkasse!

Vad bra med inspiration! :)

*KL*

Jag har inte bestämt ännu, men funderar på att beställa en provkasse från de företag som har det och sen välja utefter det :) Men fortsätt gärna säga vilka ni tycker är bra/mindre bra :)
 
Sv: Matkasse!

jag funderar på att prova Mat och Ro och deras förberedda måltider.
Jag är sjuk och när jag är trött och har ont är maten det första som skippas, om man får förberedda måltider (och kan frysa in lite) så kanske jag kan få lite bättre matvanor och energi :)
 
Sv: Matkasse!

Skulle vi använda oss av matkasse så hade det definitivt varit en som hade varit så långt förberedd som det bara går. Jag kan fixa till recept och handla maten, det jag är ute efter är tidsvinsten så att det går snabbare att laga mat från grunden.
 
Sv: Matkasse!

Kl

Hur är det, är det några som fortfarande kör matkassar?
Jag och sambon provat vår första (och sista om han får bestämma, för han vill bestämma själv vad han ska äta..) och det är Citygross. Efter två rätter var den första ingen höjdare, men andra jättegod. Så god att jag gärna gör den igen, och då var det ändå paj, vilket jag inte är så förtjust i annars :p
Kvällens mat står i ugnen! :)
 
Sv: Matkasse!

Jag har precis börjat med Linas vegetariska (lakto ovo), som är en av få (kanske den enda) matkassen som levereras där jag bor. Av sex rätter så här långt så har fem stycken varit goda eller mycket goda och en rätt tyckte jag sämre om.
 
Sv: Matkasse!

Bra utdelning då ju! :)
Trist att så få har leverans till dig, men desto bättre om den som levererar är bra! :)
 
Sv: Matkasse!

Ah då går ju den bort, det är inte så många måndagar jag kör bil... Bwah! Typ var femte vecka. Får köra den då kanske :p

Och det går inte att få något hemkört hit och lokala ICA har inga kassar.

Tror att jag ska försöka hämta kasse de där måndagarna iaf och nu kör sambo förbi en del så det kanske kan bli lite regelbundet, det är ju apsvårt att hitta på själv hela tiden.
 
Sv: Matkasse!

Bra utdelning då ju! :)
Trist att så få har leverans till dig, men desto bättre om den som levererar är bra! :)

Ja, jag är nöjd. Gillar att inte behöva planera all mat själv. I kassen vi köper är det tre rätter vilket är lagom eftersom vi äter en del ute eller har någon särskild mat vi vill laga. Är generösa portioner, så det blir oftast tre matlådor också.
 
Åh, jag är SÅ sugen på att testa matkasse, sambon med, men här verkar det inte finnas alls :( Så fort vi är tillbaka i Stockholm kommer vi att testa dock, om inte annat så för skojs skull och för att få lite inspiration :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 523
Senast: sjoberga
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 326
Senast: sthu
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 009
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 115
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Masked Singer 2024
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp